BURN OUT

keskiviikko 10. lokakuuta 2012

062041064 – Kopio
Muo mietityttää ja ahistaa tällä hetkellä tosi paljon ja haluun purkaa vähän tännekin. Jos toisten valituksien ja vaivojen lukeminen ei nappaa, niin kannattaa skipata.. :D

Eli se asia, joka mun mieltä järkyttää näinkin paljon, on työharjottelu. En halua että kukaan ymmärtää väärin, koska siellä KappAhlissa on tosi kivoja työkavereita ja siinä paikassa ei ole mitään vikaa! Vika onkin siinä, että en ole tottunut stressaamaan mistään ikinä, en koulusta tai mistään muustakaan, mistä ehkä välillä pitäisikin. En mä oikeastaan ole koskaan osannut stressata mitään. Enkä nytkään stressaa mistään työharjottelun arvosanoista. Muo stressaa se, että ton harjottelun aikana mä en saa aikaseksi tehtyä mitään järkevää tai mulle rakasta. Blogi jää vähemmälle huomiolle, kuvia en kerkeä ottaa pimeyden takia, kavereita en kerkeä/jaksa nähdä, koska olen niin myöhään kotona ja väsynyt. Enkä ymmärrä miten tää on olevinaan tällä kertaa niin paljon rankempaa, vaikka ykkösvuonnakin oli työharjottelu samoilla työajoilla. Mua ärsyttää se, miten suuren vallan tää  saa musta ja kaikki pelkästään koulun takia. Oon aina ollut sitä mieltä, että elämä opettaa parhaiten. Tuon ajattelutavan takia en ole ikinä stressannut koulua, vaikka tottakai tiedän että koulutus pitää olla. 

Jotkut varmaan muistaa, kun vähän aikaa sitten mainitsin täällä uniongelmista. Onneksi ne eivät silloin kamalan kauan kestäneet, mutta nyt sain ne taas kärsittäväksi. En meinaa saada millään unta, pyörin monta tuntia sängyssä ja aamuyöstä heräilen aivan liian aikaisin. Väsyttäis kyllä, mutta uni ei vain tule. Latasin toissayönä Sleepmaker-sovelluksen, jossa on erilaisia sateenropina-ääniä. Se ehkä vähän on helpottanut nukahtamista, mutta silti saa pyöriä sängyssä sen pari tuntia. 

Uniongelmien ja stressin lisäksi myös mun silmät turpos taas vähän viime perjantaina ja vieläkin ovat turvonneet. Enkä osaa yhtään sanoa mikä tämän laukaisi taas. Myös kaulan ihottuma on ollut pahempi ja allerginen nuhakin vain pahentunut. Kotitohtorina epäilen että olen huonepölylle allergisoitunut, mikä ei ole edes kaukaa haettua atooppisen ihottuman takia. Vaivoja vaivojen perään siis :D Ja mä kun olen vielä semmoinen, että pelkään ylipaljon sairaaloita ja terveyden menettämistä, joten nää ehkä pieneltä muiden korvassa kuulostavat jutut tuntuu musta ihan hirveeltä. 

Maanantaina nukahdin 10minuutin kotimatkalla, tiistaina itkin sen 10minuutin kotimatkan ajan ja tänään olen kipeä. Olisko ensi kerralla kolari?

Huh sainpas kaiken purettua :D Ensi kerralla toivottavasti iloisempaa postausta... Mutta kokemuksia, mielipiteitä, vinkkejä? Ihan mitä vain otetaan vastaan mikä helpottais edes vähän tätä fiilistä.

55 kommenttia:

  1. Rakas se johtuu syksystä, tää tekee itsekullekkin sellasen paskan olon :( oon itekki huomannu et tää on paljonpaljon rankempaa ku silloin keväällä! Kohta on kuitenki syysloma ja silloin otat rennosti !!

    Ikävä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii onneks koht on syysloma ni voi vaa rentoutuu! iksu sinuakin <3

      Poista
    2. Jep.. nyt viikonloppu otetaa rennosti ja ladataa akkuja :)

      Poista
  2. Hali ainaki!♥ se auttaa:)!!

    VastaaPoista
  3. joo i know the feeling, mulki on nyt työssäoppiminen ja kaiken lisäks lähin toiselle paikkakunnalle...toka viikko nyt menossa tota harjotteluu ja heti tokana päivänä tuli itku ja tuntu et haluun täältä pois. työkaverit on kivoja ja työ ei oo mitään maailman kauheinta joten en tajua miks itkin. muutenki huono fiilis ja ei huvittais aamulla nousta. ja mulki on nyt ollu parina yönä nukkumisvaikeuksii! tajusin just että pyörin vaan koko ajan ja sit nukahan vähäks aikaa ja herään taas...en kestä tätä enää :-D ja sitte vielä lisäks koti ikävä päälle nii ei halleluujaa :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. o ouu eri paikkakunta ja tää sama fiilis mikä mullaki, sul on varmast tosi rankkaa! :S pitää nyt vaan oottaa sitä syyslomaa ja toivoo et tähän tottuu ja unet saa takasin! tsemiä sullekki<3

      Poista
  4. totta turiset henu :( typerä syksy vois mennä ja häipyä pois!!! kaikki on aina ihan masiksii. syyslomal veeran sanoin otat rennosti ! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä itseasias tykkään syksystä! :D typerä koulu sais häipyä kauas pois.. joo sit rentoillaan<3

      Poista
  5. voi pupulii :( haleja myös täältä ♥

    VastaaPoista
  6. joidenki elämä on aina tollasta. stressiä kaikesta _koko ajan_ jopa ilman syytä, jatkuvasti myös stressistä aiheutuvat muut haittavaikutukset ja ainainen väsymys ja pitkään jatkuneita uniongelmia. silmien turvotuskin on tuttu juttu liian itkemisen ja huonon nukkumisen takia. oo ilonen siitä että sulla tää todennäkösesti on vaan hetkellistä, toisinku joillaki muilla..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 'oo ilonen siitä että sulla tää todennäköisesti on vaan hetkellistä, toisinku joillaki muilla..'

      hmm tää sun kommentti kuulosti vähän mun ongelmien vähättelyltä, voi olla tosin että sain väärän kuvanki? :D vastaan nyt siten, miten kommentin ymmärsin, korjaa jos tajusin kommenttis väärin.

      mun mielestä kenenkään ei pidä sysätä omia ongelmiaan syrjään vain siksi, että kun jollain muilla menee vielä huonommin. jollain menee jokatapauksessa aina huonommin kuin toisella ja kuka osaa sanoa sen, kenellä menee kaikkein huonoiten ja on kurjin olo? ihmiset on yksilöitä, ihmisten vaivat on yksilöllisia ja niiden ongelmien läpikäyminen on yksilöllistä ja sen takia kukaan ei voi vähätellä toisen ongelmia. mutta toivon tosiaan että tää on hetkellistä! iloita en kuitenkaan pysty, kuten sanoit, koska fiilis on tällä hetkellä niin huono.

      Poista
  7. kuulosta ihan mun viime vuoden loka-marras-joulukuulta.. tein tosi paljon töitä sellasilla työajoilla ettei millekään muulle (liikunta ja kaverit) jääny oikein aikaa ja olin just elokuussa muuttanu omaan kotiin eli en nähnyt ees äitiä. olin vaan aina yksin. lisäks olin aina ihan hullun väsyny ja uskon et se johtuu pimeydestä. tänä vuonna oon tehny kaiken ettei tulis samanlaista syksyä kun viime vuonna ja (en tiiä yhtään syötkö paljon herkkuja) esim. herkkujen syöminen vain n. yhtenä päivänä viikossa on auttanu ihan älyttömästi siihen, että ei väsytä niin paljon! muutenkin kun syö säännöllisemmin ja esim. proteiinipatukoita välipalana on mulla tänä vuonna auttanu. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo se on varmaa toi pimeys mikä vaikuttaa tohon väsymykseen myös.. herkkuja en kauheesti syö, niin en voi seurata sun esimerkkiä siinä :S säännöllisesti ja hyvin syöminen on jäänyt nyt kyllä vähän vähemmälle, kun ei ole töihin ollut oikein kunnon eväitäkään eikä mitään ruokaa oikein tee mieli. pitäis keksii joku uus helppo ruoka ni jos vähä auttais! :D kiitos kommentista<3

      Poista
  8. Yritä tehdä jotain mielekästä tekemistä vapaa-ajalla, esim. liikut, leivot jotain hyvää, hemmottele itseäsi, äläkä ota stressiä turhista asioista, sillä asioiden on tapana järjestyä :) Ja kun menet nukkumaan, älä mieti ''apua koskahan mä nyt nukahdan vai nukahdanko ollenkaan..'' vaan yrität rentouttaa jokaisen lihaksen ja miettiä kaikkea ihania asioita.. Mukavaa syksyä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. haha viimeyönä just mietin tollei et 'en kuitenka nukaha tänäkää yönä' :D pitäis päästä eroon siitä.. viikonlopuille pitäis kyl keksii jotain tosi kivaa, onneks tälle viikonlopulle on jo kivoja suunnitelmia :) jos tää arkiki tästä tasaantuis ni vois jatkaa sitä lenkkeilyäkin.. kiitos samoin<3

      Poista
  9. Mulla on tällä hetkellä myös työssäoppiminen ja mul on ihan samoja tuntemuksia ku sullakin...ku pääsen töistä, haluun vaa nukkumaan. Koko ajan itkettää enkä mä jaksa tehä yhtään mitään tai nähä melkeinpä ketään. Toi harjottelu vaan stressaa jotenki niin ylipaljon vaikka ku alkaa miettimään, ei löydy ees paljon syitä miks sitä pitäs muka niin paljon stressata. En saa myöskää unta hirveesti yöllä eikä ruokakaa melkein maistu :( Voimia sinneppäin<3 kyllä nää on pian ohi ja tää fiiliski varmast paranee tästä ku enempi tottuu siihen työhön :-) toivotaaan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joooo niin tuttua toi kaikki.. ja toi itkeminen :D tulee itku jos joku lapsi telkkarissa on söpö, joku sanoo pienenki ilkeen sanan mulle tai vaikka jossai ohjelmassa tai uutisissa kerrotaan miten mies pelasti kissan kuolemalta :D ja mäki oon yrittäny kans ettii syitä, et miks mä oikeesti stressaan ees tätä kaikkee, mut en mä vaan tiiä. toivottavast totutaan tähän ja tsemiä sinullekki!<3

      Poista
  10. Nuha yms voi johtua myös vaatepölystä kun oot siel kappahlis :)mulla usein silmät kutisee ja nenu vuotaa ku purkaa kuormaa tms.
    Tsemppiä! Älä anna stressille valtaa <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii huomasin että aivastelin oikee urakalla ku pyyhin niiltä rekeiltä pölyä, mutta kun tätä on ollu jo melkein kaks kuukautta mulla ja pahimmillaan nimenomaa aamulla herätessä, ni huonepöly varmaanki kyseessä :S voi olla että oon muullekkin pölylle toki, enää en ylläty mistään itseni kohdalla.. kiiiitos<3

      Poista
  11. blogikirppiiiiistää pliis! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei mulla hirveesti oo mitää myytävää just nyt :S oisko ollu jotai mitä oisit kiinnostunu ostamaa?

      Poista
  12. Mulla rupes taas alkuviikosta punottaa ja kuivuu luomet, ja sitte äiti anto mulle sellasta vauvan jotai kosteusvoidetta, nii se on auttanu tosi paljo!! (: Eli jos on jotai sellasta, nii mulla ainaki autto :D Sitte mulla on kaulassaki jotai ihottumaa nii lähtee hydrokortisonilla ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hmm meillä on myös jotain vauvaöljyä, pitäisköhän kokeilla sitä... mulla auttaa se protopicki kyl myös, mutkun ei sitä viiti/voi koko ajan lotrata :S

      Poista
  13. amazing pictures! :)

    http://www.lara-ira.de/

    VastaaPoista
  14. Itelläni on kans nyt työssäoppiminen, mutta jo loppu puolella. Ensimmäisen viikon jälkee olin iha kauhuissani et ku ei ehi tehä mitää muuta ku olla töis ku vasta viiden jälkee kotona ja kaks kuukautta pitäs tätä jaksaa jne. Mut yhtäkkii siihe rytmii on tottunu ja aika menny tosi nopeesti! Joten tsemppii, kyllä se siitä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ihana lukee tämmösii kommenttei missä samat työajat ja samat ongelmat! toivottavasti lähtee nopeesti rullaamaa paremmin tämä :) kiitos kommentista<3

      Poista
  15. Täältä kommentoi myös yksi atoopikko, stressailen kouluasioista ym välillä miten sattuu, mutta esim koeviikolla mulla puhkee ihottumat tosi pahoiks ja raavin itteeni öisin, heräilen keskellä yötä joko siihen, tai sitten muuten vaan kun uni loppuu. Eli ihottuman pahentuminen, nuha, ja turvonneet silmät on mielestäni samoi oirei ku mul stressatessa, se menee ohi kyllä :-) Voimia nuppunen <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oho en ois ees osannu aatella et noi vois liittyy stressii :o koska nää kaikki paheni samaa aikaa ku aloin stressaamaa tota työharjottelua! pitää nyt yrittää ensin hillitä toi stressaaminen ni jos helpottais muutki vaivat, kiitos ihana<3

      Poista
  16. voi sua kuulostaa kyllä tosi ikävältä:( voi olla että johtuu äkillisestä rytmin muutoksesta tollanen väsynyt ja huono olo ja sitten samalla tää kun päivät vaan pimenee! ja älä turhia stressaile (helpommin sanottu kun tehty, i know) kun kohta ja toivottavasti keho tottuu tohon uuteen rytmiin:) lähetän sulle superisti haleja ja jaksamista<3!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. awwww kiitos tosi paljon superpiristävästä kommentista <3 :')

      Poista
  17. voii kuulostaa niin tutulta... mullaki alko harjottelu pari viikkoa sitten ja eka viikko olin ihan masiksessa, turhauduin kaikesta, meinas tulla itku joka asiasta, olin väsyny ja ehdin jo miettiä että lopettaisko koko koulun :D mutta se meni ohi onneksi ja nyt on paljon kivempi lähteä aina töihin!
    luulempa että säkin tarvit vaan hetken aikaa totutella töissä olemiseen ja niihin työvuoroihin niin alkaa helpottaa :) tsemppiä kauheesti!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin se varmaa sitte on että pitää vaa tottua siihen :) tuli vaa niin järkytyksenä, koska ekana vuonna työharjottelu ei aiheuttanu mulle mitää tämmöstä ni oon ihan kujilla kaikesta :D

      Poista
  18. Anteeksi, mutta mun on nyt pakko kommentoida. Enkä halua sanoa tätä mitenkään pahalla, tai muutenkaan lisätä pahaa mieltäsi. En kuitenkaan ymmärrä, missä pumpulissa olet(tämän asian osalta) kasvanut, sillä sellaista se elämä kuule on. Itsekin teen vuorotyötä ja rankkaahan se on, mutta ei täällä elämässä laiskottelemalla pärjää. Itse olen ollut esim. viimeiset kaksi kesää kokonaan töissä (heti koulun loputtua koulun alkuun asti,ei juuri minkäänlaista vapaa-aikaa, ei aikaa millekkään tai kenellekkään) ja voin sanoa että aika pyllystä se ajoittain on ollut, varsinkin kun tietää, että monen ei tarvitse töissä käydä vaan voi elää vanhempien kustannettavana. Jos oikein ymmärsin niin et ollut kesällä missään töissä, vaan sait lomailla koko kesän? mikä on helvetin harvinaista ja hieman huvittavaa 18-vuotiaalle. Korjaa toki, jos olen väärässä. Ja töitä kyllä varmasti saa jos vaan tarpeeksi hakee, esim. varamiespalvelu (joka on kouvolassakin)tarjoaa kyllä niin paljon töitä kun vain jaksaa tehdä(tämä sitä varten kun monet itkee että töitä ei ole). Mutta niin koko kommentin pointti on se, että SUURINOSA ihmisistä elää juuri kyseisellä tavalla (koko ajan hirveä stressi eikä aikaa riitä mihinkään), joten tuntuu hieman epäreilulta, että sinä nyt valitat kuinka rankkaa se on kahden päivän jälkeen. Olen siis sinua alle vuoden vanhempi ihminen, jolle työnteko on ollut pakollista jo monien vuosien ajan, sillä eipä ne porukat mulle mitään maksa. Enkä kyllä haluaisikaan, sillä minusta 18-vuotiaan kuuluu jo itse pysty maksamaan, edes osan menoistaan. Toivon, ettet ota tätä kommenttia pahalla. Sinuna yrittäisin nyt nauttia täysin siemauksin työssäoppimissesta(sillä se on esimakua tulevaisuudesta) ja se antaa sinulle tärkeää työkokemusta, jota tulet tarvitsemaan tulevaisuudessa :)Älä vihaa, olet tosi kaunis ja mukava tyttö, mutta nyt vain herätys todellisuuteen :)Välillä on vähemmän aikaa niille kivoille asioille. Tsemppiä sinulle ja hyvää syksyn jatkoa!

    Ja toivottavasti saat uniongelmiisi apua mahdollisimman pian! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ööö no ei oo kyl mitenkää harvinaist et 18 vuotiaal ei oo kesätöit..?:D ite tiiän varmaa enemmän sellasii jotka ei ollu töis ku sellasii jotka ois ollu koska kesätöille nyt vaa on enemmän kysyntää ku töit ois tarjolla. ja kysehän ei ole siitä etteikö töitä haluaisi tehdä, päinvastoin. lisäksi moni samanikäinen elää samantyylisessä elämäntilanteessa kuin henna joten enpä nyt oikein usko et toi pumpulissa kasvanut on oikea ilmaus...tai sitten 90% samanikäisistä on pumpulissa kasvaneita lellipentuja ilmeisesti?

      Poista
    2. Voi mä oon niin samaa mieltä sun kanssa... 18-vuotiaan kuuluis jo hommata omat rahat, ärsyttää vaan semmoset lellipennut jotka saa vanhemmilta vielä TÄYSI-IKÄISENÄ rahat menoihin, shoppailuun ym. Kyllä lukiolaisena ainakin tietää mitä STRESSI todella on, kuten koeviikoilla puhumattakaan kirjotuksista... Myös kesätöitä tehneenä 18-vuotiaana voin kyllä sanoo että onhan se rankkaa, mutta jos se on niin rankkaa että mielenterveyskin meinaa kärsiä jo niin sillon kyllä ihmettelen myös missä pumpulissa on elänyt...

      Poista
    3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    4. Anonyymi1 - Jokainen perhe elää omilla tavoillaan ja huolehtii raha-asoistaan kuten parhaaksi näkee. Totta, viime kesänä en ollut töissä ja syy miksi en mennyt oli se että tiesin että sen kesän jälkeen mulla ei ole vapaita kesiä ilman töitä varmaan ollenkaan ennen eläkettä :D Kyllä mun vanhemmat olis halunnu että meen töihin mutta pidin pintani ja tiesin kyllä ja hyväksyin sen, että sen kesän elin aika vähillä rahoilla. Mun mielestä ei oo mitään huvittavaa, että 18-vuotias haluaa pitää yhden vapaan kesän ja mun mielestä ei ole mitään outoa että kotona asuva opiskelija, joka on vasta 18-vuotta täyttänyt, saa vanhemmiltaan rahaa. Kyllä mäkin oon töitä tehnyt ja ekan kerran kesätöihin menin 7-luokalla ja sen jälkeen kaikkina muina vuosina, paitsi viime kesänä. Tiedän monia, jotka eivät ole olleet kesätöissä ollenkaan taikka vain kerran, joten ainakaan mun kaveripiirissä ei ole mitään outoa olla menemättä kesätöihin. Olin myös viime talvena koulun ohella puhelinmyyjänä about 4kk yhteensä. Kyllä mä siis olen myös työskennellyt ja tiedän kyllä jo jonkun verran minkälaista se työelämä on :) Ja suurin syy, miksi olin niin ihmeissäni tosta kaikesta mitä postauksessa selitin, on se kun ekan vuoden työharjottelun aikana mulla ei tullut _mitään_ tommosia fiiliksiä, kuin näiden ekojen päivien aikana. Sen takia olin niin hämmentynyt ja sekaisin, että mistä voi johtua :D Mutta kiitos kun ilmaisit asias asiallisesti ja kiitos kehuista<3

      Anonyymi2 - Ei munka kaveri- ja lähipiirissä oo yhtään outoa olla menemättä kesätöihin, outoo miten se on joillain niin itsestäänselvyys mennä joka kesä kesätöihin :D

      Anonyymi3 - Jos tarkotat muo tolla lellipennulla ni oot kyllä niin väärässä kun voi vaan olla :D Ja voi kuule, luuletko etten haluais mennä osa-aikaseen työhön koulun ohella? Se vain ei onnistu nyt, koska olen palkattomassa työssä tällä hetkellä ja mulla on näitä työharjotteluja tänä vuonna kaksi eli yhteensä 4kk. Kauheasti ei jää vaihtoehtoja, minne mennä kahdeksi kuukaudeksi töihin osa-aikaisesti. Mä en ymmärrä mikä siinä on niin pirun omituista, että OPISKELIJA joka asuu vielä kotona, saa vanhemmilta rahaa elämiseen? :D Miksi se kuukausirahan saaminen pitäisi kadota heti naps vaan kun täyttää 18? Menkööt teidän perheessä noin, mutta meidän perheessä vanhemmat pitää huolta lapsistansa ja raha-asiat lukeutuvat myös siihen huolenpitoon mielestäni :D

      T. myös kesätöitä ja muita töitä tehnyt 18-vuotias henna

      Poista
    5. Se on kyllä totta, että jokaisessa perheessä hoidetaan asiat omalla tavalla eikä ne kuulu muille. Ei mun mitenkään ollut tarkoitus sitä kommentoidakkaan :)Vaan nimenomaan sitä, että työelämä on ajoittain rankkaa ja todella stressaavaa,tuon ajan(tai oikeastaan sen puutumisen)kannalta. Minusta vain tuntui oudolta, että 18-vuotias ei ole kesällä töissä, mutta hyvä kun valaisit asiaa:) Kyllä mullekin nimittäin vapaakesä joskus kelpais, jos sellanen ois mahollista vaan pitää...Ja sen ymmärrän, että koulu ja työt on todella vaikea yhdistää, en itsekään lukiota käydessäni ollut töissä kun nimenomaan kesäisin, joten propsit sulle että oot pystyny siihen myös koulun ohella! Mutta hyvä kun et ymmärtänyt mun kommenttia väärin tai ottanut sitä pahalla, sillä se vähän pelotti! Myönnän itse nyt olleeni hieman kärkäs (ehkä myös ymmärsin tekstisi hieman väärin),kun en tiennyt kaikki faktoja!:)

      Terveisin Anonyymi 1

      Poista
    6. Kyllä mä ymmärrän hyvinkin sen, että monista työssäkäyvistä varmaan tuntui tyhmältä lukea tätä mun postausta ja varsinkaan kun ei kaikkia faktoja tiedä mun työssäkäynneistä yms, koska nyt kun lukee omaa tekstiä uudestaan niin olisi voinut myös mainita kyllä siitä että olen ollut monet kerrat kesätöissä ja muutenkin töissä, niin nämäkin väärinkäsitykset olis varmaan vältetty, eikä olis tullu sitä lellipentuvaikutelmaa tai laiskanleimaa :D Mutta hyvä kun selkis tää väärinkäsitys näin asiallisesti :)

      Poista
  19. Voi hitsi:( ymmärrän sua kyl tosi hyvin just ton tunteen et ei ehi/jaksa tehä mitään ja sit kaikki alkaa vaa stressaamaa ja tuntuu et kaikki vaa kasaantuu niskaa. ja uniongelmat on just kauheita. ite oon huomannu et mun uniongelmii auttaa se et oikee keskityn siihen et en mieti oikeestaa mitää ennen nukkumaa menoo ja yritän olla syömättä ja kattomatta telkkarii ennen ku meen nukkumaa ja sit yrittää vaa ottaa mahollisimman iisisti. varsinki ku on viel tälläin vuodenaika et vaa sataa ja on kylmää ja pimeetä ni kaikki tuntuu pahemmalt. Mut voimii sulle ja koita jaksaa, kyl se siitä helpottaa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis just toi ku kaikki pieni kasaantuu ja sit vaa räjähtää :D Kauhee fiilis.. Ja mul just noi paheet iltasin enne nukkumanmenoa; paljon ruokaa ja tietokone/telkku hahaa :D Kiitos kommentista<3

      Poista
  20. tsemppii hei sulle, toivottavasti olos parantuu pian<3
    mut i feel you, mulla syksy jotenki aina kans tuo mukanaan univaikeudet. niinku sullaki, saatan pyörii sängys pari tuntii ja heräilen tosi aikasin ja välis vaikka en heräiliskään, olo on silti vielä väsyneempi ku nukkumaanmennessä sitten kun herään. mä en tiedä mitä sä teet ennen nukkumaanmenoa, mutta mä oon nyt pyrkinyt siihen että joko liikun illalla tai sitten luen tai vaan pelkästään käyn lämpimässä suihkussa että uni tulis paremmin koska mulla ainaki on silleen että jos oon oon koneella tai katon telkkarii iltasin ja meen sitten suoraan nukkumaan niin uni ei meinaa tulla ollenkaan tai jos räplään puhelinta niin seki mulla ainaki vaikeuttaa nukahtamista. lämmin suihku tai lukeminen tai liikkuminen mua ainakin rauhottaa just silleen että nukahtaa helpommin kun jonkun jännän tv sarjan kattelu :-D haha en tiiä oliko tästä mitään apua... mutta haleja!! :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa meikä kello 10 täällä datailemassa ja datailen varmaan siihen 12 asti ennenku käyn nukkumaan.. Joo pitäis munki jättää toi kyl vähemmälle ja kehittää jotai järkevämpää :D Jos sais nyt jonku kunnon rytmin toho työharjotteluu ja alkais käymää vaik siel lenkil nyt taas ni jos auttais! Ja kuuma suihku<3 Alan seuraaamaan siispä sinun jalanjälkiä.. Kiitos kommentista ja haleista<3

      Poista
  21. Voi ei kuuloostaa inhottavalta ja ymmärrän ainaki hyvin sun stressin, koska oon itekki tosi kova stressaamaan kaikista asioista, ja sen takii on monet kerrat kamppailtu ja kamppaillaan edelleen... :D eikä oo kyl mitään maailman kivointa hommaa! Mut toivottavasti sä saat apua noihin uniongelmiin ja toi työstressiki helpottaa. Mun vinkki on se et kannattaa sit se loppuaika mitä sul jää niistä töistä, nii ottaa mahollisimman rennosti ja teet vaan kaikkee sellasta mistä sä tykkäät ja et millai sä pystyt hetkeks ees unohtaa noi kaikki muut inhottavat jutut! Tsemppii <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi sinuu stressaajaa! :( Koitan unohtaa kaikki ikävät ja koita säki saada stressi kuriin! Ei meillä kuitenkaa oo ku vaa tää yks elämä ja sitä ei kannata käyttää stressaamisee ja murehtimiseen. Tsemiä sinullekki<3

      Poista
  22. koska valmistut?:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Keväällä toivottqvasti! :D

      Poista
  23. teetkö kävely vai juoksulenkkejä? :) Kuinka pitkiä lenkkejä teet?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hölkkälenkkejä oikeastaan :) ripeetä hölkkää, vähän kävelyä ja hengityksen tasaamista ja sit taas hölkkää. välil jotain spurtteja! yritän saada mun kuntoa taas heräilemää :D

      Poista
  24. Kuuluu syksyyn tälläisen 'masennukset' ja kaikki tuntuu aina hirveen raskaalta, varmaan kaikilla ! Jos siis lohduttaa niin eiköhän oo syksyn vika:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niih eiköhä se niin mene!:)

      Poista
  25. Oon nyt vähän myöhässä tän kommenttini kanssa, mutta pakko silti kommentoida.. Tää sun teksti kuulosti ihan sellaselta, minkä olisin voinut ite kirjottaa viime syksynä! Mulla oli silloin mun toka työharjottelu ikinä, jonka tein vanhainkodissa. Mua stressas, ahisti ja itketti sillon kaikki ja olin ihan poikki kokoajan (ekan työssäoppimisen aikana ei siis ollut tällästä ollenkaan). Kävin mun opettajan kanssa jo keskusteluja koulun lopettamisesta, mutta en kuitenkaan halunnut sitä koska olin niin pitkällä jo opinnoissani. Sit mun opettaja kuitenki oli sitä mieltä, että olis varmaan hyvä, jos lopettasin sen työssäoppimisen kesken ja tekisin sen loppuun joskus myöhemmin. Sillon oli siis mennyt jo melkein puolet ko. top-jaksosta. No olin jo heittämässä hanskoja tiskiin ja palaamassa koulun penkille, kunnes yhtäkkiä se homma ei tuntunutkaan enää ollenkaan niin pahalta kuin aluks. Luulen, että tossa kohtaa mun elimistö tottu jotenkin vuorotyöhön ja muutenkin kaikki työjutut rupes käymään tutummiks, niin ne ei pyörinyt enää yötäpäivää mielessä.
    Eli vaikka nyt selitin vaan omaa tarinaani, niin haluun sulle sanoo, että uskon ja toivon, että sullakin helpottaa pian! Veikkaan nimittäin, että toi stressi, uniongelmat yms johtuu siitä, ettet oo vielä tottunut eri elämänrytmiin kuin koulussa käydessä ja voi olla myös tuo, että kun joutuu opettelemaan paljon uutta, niin ne sit pyörii päässä kokoajan vieden energiaa.

    Ite oon lähössä 4 viikon päästä Saksaan työssäoppimaan ja nyt jo pelolla ootan, mitä siitäkin tulee, kun ei ookkaan lähellä äitiä, jolle voi mennä itkee rankan työpäivän jälkeen :D
    Mutta oikein paljon voimia ja jaksamista sinne! <3 Ja hyvää syksyä :)

    VastaaPoista