KUULUMISIA

torstai 8. marraskuuta 2012

Desktop3

Heipsun! Tänään on ollu pitkästä aikaa tosi ihana sää ja oon koko päivän hoidellu kaikenlaisia asioita, mm. hakenut rasvoja apteekista, ostanut piilarinestettä, vein paketin postiin, puhuin opettajan kanssa puhelimessa, siivosin huoneen ja hain allergiatestitulokset. 

Lopetin siis tiistaina työharjottelun siellä KappAhlissa, kun en pystynyt enään työskentelemään siellä kunnolla. Eilen tuli soitto lääkäriltä ja tänään hain allergiatestitulokset. Multa otettiin ruoka- ja pölytestit ja pölyallergiaa löyty sitten ihan runsaasti :D Jos lukema on yli 0,35, on allergiaa ja mulla oli pölyssä se luku 99,7. Eli ihan reippaasti meni yli. Pölypunkki oli toinen paha ja sitä oli 87,1 ja koirasta ja kissasta löytyi myös vähän. Enään en yhtään ihmettele sitä hengenahdistusta ja niiskuttelua mitä mulle töissä tuli. 

Huomenna olisi suunnitelmissa sitten uuden työharjottelupaikan etsimistä, jossa mun pitäisi pystyä maanantaina alottamaan. Saas nähdä miten käy, kun en yhtään tiedä mistä voisin hakea :D Ehdotuksia otetaan vastaan!

32 kommenttia:

  1. voi apua miten suuret luvun tossa pölyallergiassa! mitenkä toi edes alko yhtäkkiä tolleen vai johtuko kaikki niistä ripsienpidennyksistä? :-/ tsemppii nyt uuden työharjottelupaikan etsimisee!:-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mul on atooppinen iho, ni tosi monesti semmosille kenel on se, tulee myös pölyallergia tai astmaa tai jotain muita allergioita herkästi :s Mut ennen mulla ei ollut tota, tai ei ainaka läheskään noin pahaa, et kyl toi ripsien laukasema allergiareaktio sillo varmaa laukas tonki allergian noin pahaks. Ja kiitos! :)

      Poista
  2. Voisitko tehä postauksen sun opiskeluista ?:) tai voitko edes nyt kertoo missä opiskelet ja millasta siellä on ollut? Entä mihin oot aatellu hakee töihin/jatko opiskelee sitten kun valmistut?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä usko että postausta saan aikaseks, koska en usko että kovinkaan monia kiinnostaisi :) Mut voin tällei vastata sulle! Opiskelen täällä Kouvolassa liiketalouden yksikössä merkonomiksi vikaa, eli kolmatta vuotta. Kyl tää koulu on ollu ihan hyvä valinta mulle, vaikka matikkapää on aina ollu ihan olematon ja tuolla sitä on paljon. Mutta ihan hyvin oon silti pärjännyt ja enköhän mä kolmessa vuodessa ton läpi pääse. Töistä/jatko-opiskeluista en osaa tällä hetkellä sanoa mitään, kun tuli nää allergiajutut vähän tielle. Aikomus oli mennä johonki vaatekauppaan koulun jälkeen töihin, mutta nyt täytyy miettiä uudestaan, että pitäisikö keksiä joku jatko-opinto taikka sitten vaihtaa alaa. Saas nyt nähdä miten käy :)

      Poista
  3. hei onko toi ylin hapsuinen neule mistä? :) näyttää kivalta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kappahlista ostettu vuosi sitte ja se on tää tässä postauksessa näkyvä: http://hennakaarina.blogspot.fi/2012/10/huutonet.html ja myynnissä edelleen, jos joku tarpeeksi maksaa :>

      Poista
  4. mulla on myös atooppinen iho, ja allergiatestit kutsuis ens vuoden alussa, koska en voi viellä mennä kun on kuulemma iho niin pahassa kunnossa.. ja tää on oikeesti ihan hanurista :-D mut pelkään, että mulla ois pölyallergia myös..hui! ootko muuten ikinä ollut valohoidossa? mulla kun alkais semmone vähän yli viikon päästä ja ois kiva kuulla kokemuksista.. :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo tää kyl on niin hanurista ku voi vaa olla :D Turhauttavaa ku vaikka kuinka rasvaa ni sitä ei voi lopettaa ikinä koska muuten käy kalpaten ihon. Ja en oo ollu valohoidossa mut oon lukenu paljon siitä ja mua kiinnostais kokeilla! Sais rusketustaki samal hehhe.. ;D Mut hei tuu infoomaa mulle sit ku oot ollu jonku aikaa siin et miten toimii!!

      Poista
    2. täällä puhuu yks atopikko kanssa, sain lähetteen viime vuonna kuusankoskelle valohoitoon. Aikamoinen rumba, joka toinen päivä parin minuutin takia välillä vähän turhautti. Sitä kesti 2kk...
      Iho parantui tai siitä miten paha se sillon oli, enää ei läheskäään! Siellä ruskettui ( paloin aina naamasta ja perseestä :--D) että siitä plussaa :)mut se kerta kestää tosiaa aluks vaa sen about 1-2min:D

      pääsin just ite h&m töihin ja vähä epäröi tämä samainen allergia ongelma.. :S

      Poista
    3. Siiiiis onks kuusaallaki sitä valohoitoo?? Mä ku etin netistä, että löytyykö kouvolasta ni ei löytyny mitään :D Rusketusta ja parempi iho - yes please. Muistatko oliko minkä hintaista se?

      Ja voiei, toivottavasti et joudu lopettamaan sielä! :s

      Poista
    4. kyllä ! :-D ja lahestaki löytyy mehiläisestä. No kallistahan se, 11 kertaa huiteli jotain satasen luokkaa.. onneks on sairasvakuutus ni se meni kaikki sinne + matkakulut. Ne työnteli kyl KELAN paperei kouraa ja sano et sieltki saa jotain tukee muttei kaikkee, mut kallistahan se ; 2-3min x 11 krt = ~100 euroo.. ja rasittavaa oli siis se et joka toinen päivä 3kk ajan, raahaudut sinne parin minsan takia seisomaan laatikkoon.. -.- :D

      Poista
    5. Mitä ihmettä. Ja mä olin ihan lähössä Helsinkii valohoidon takia :D Mut joo on kyllä aika kallista noin vähä määrä, mut pakko kyl saada ees yks ongelma pois ku näitä allergioita kehittyy nähtävästi vaan lisää.. Valohoitoon mars!

      Poista
  5. Ai että mä rakastan sun postauksia :) Niistä vaan tulee hyvä olo. Toivottavasti löydät pian uuden harjoittelu paikan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. awww ihana kuulla<3 toivon samaa!

      Poista
  6. Täällä kans yks joka kärsii atooppisesta ihosta! Pölyallergia on itelläkin ja vaikka esim pölyiset lakanat kuivattaa ihoa, itellä pahin on se kutina - ihan järkyttävää!
    Joten täällä(kin) päässä tuetaan sua kyllä tän asian kanssa, tiiän miten inhottavalta tää tuntuu! Sulla vaa vielä paha ku ala saattaa muuttua tän takia :(
    Ootetaan innolla kesää, sillon itelläkin aina iho parempi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo mullaki on tossa kaulassa kutina ihan tajutonta.. Kiitos tsemistä ja kesää ootelessa!! :)

      Poista
  7. onnee sen harjottelupaikan ettimiseen!!:)

    ja harmi kun sulla ilmeni toi pölyallergia noin pahana :(. tuli tosta mieleen että kun kaikilla on omat ongelmansa, kun mun ei esim. tarttis melkee koskaan rasvaa mun vartalon ihoa kun se ei tunnu kuivalta paitsi naamasta talvella :D. mut mun iho on muuten sellanen mitä en todellakaan toivois, löytyy paljon luomia ja lisää tulee ja sitten oon niin vaalee et rusketun toosi huonosti sekä palan herkästi :<. saa nähä miten käy kun meen ens kuussa thaimaahan kaheks viikkoo! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Joo siis miksei kaikilla ihmisillä vois vaan olla täydellistä ihoa. Ei kuivuis, ei rasvoittuis, ei tulis luomia liikaa, ei finnejä yms.. No mut toivottavast saisit ees vähän rusketusta pintaan ja hyvää matkaa! :)

      Poista
  8. aivan ihanat kengät!:)

    VastaaPoista
  9. eiks sieltä viime perjantain syndeiltä tullu yhtää kuvaa? teijän bile kuvat on aina niin hauskoja....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. eeei ku olin kipeänä vaan käymässä sielä :)

      Poista
  10. Munkin yks kaveri alotti vähän aikaa sitten työt vaatekaupassa ja ehti olla siellä pari viikkoo, kun sen piti lopettaa just ton pölyn takia:/ harmi juttui tollaset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep tosi tyhmää tämmöset jutut :/ hankaloittaa töiden hakemista jonku verran!

      Poista
  11. Minkä merkkistä lääkettä sinulle määrättiin pölyallergiaan ja kuinka hyvin se toimii? itsellänikin on sama allergia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei se määränny mitään kun oli vaan joku yleislääkäri.. Sain ihottumaan vaan kahta rasvaa. Mut oon menossa ihotautilääkärille vielä ja toivon että se antais jotain helpotusta :)

      Poista
  12. hei! oon kiinnostun lähtemää kouvolaaa opiskeleee nyt ysin jälkeee ni suosittteletko? ja sit haluisin myös kouvolan asuntolaaa ni ootko kuullu kenenkäää kokemuksii siit tai onks sun ketää tutttui siel?:) ois kiva jos sais vähä lisätietooo:)-!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jos täält löytyy semmoin koulu mitä haluut lähtä opiskelee ni mikä ettei :) Nyt ku toi veturiki tuli tänne ni on enemmän kaikkea täälki! Asuntoloista en oo kuullu mitään, mut mä epäilen et ne on aika karseita.. :D

      Poista
  13. Noi kengät on niiiin ihanat <3 Hui kauhee tommonen pölyallergia, varmaan aika rasittavaa :/

    http://www.ellataimi.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin on<3 jep pistää kyl miettimää kaikkee vähä uudellee tulevaisuuden kannalt :S

      Poista