AJATUKSIA BLOGIN NIMESTÄ

tiistai 13. elokuuta 2013

Olen tässä parin viime viikon aikana pohdiskellut blogilleni uutta nimeä. Tykkään blogistani tällä hetkellä todella paljon ja olen tyytyväinen lähes kaikkeen tässä, mutta blogin nimi vie sitä fiilistä pois koko ajan vaan enemmän. Vihaan kaikkia "keep calm"-juttuja ja oikeastaan mua ärsytti ne jo silloin, kun mietin tätä nykyistä blogin nimeä. "Keep calm and stay classy" tuntui kuitenkin silloin silti tosi hyvältä ja erikoisemmalta (no justjoo.. :D) nimeltä ja sitä se olikin jonkun aikaa. Sitten, ehkä kolmisen viikkoa sitten, tuli se totaalikyllästyminen. Yritin keksiä uutta banneria, mutta se tuntui ihan mahdottoman vaikealta, koska se teksti ei vaan ole enää hyvä.

Sitten siihen itse asiaan, eli uuden nimen valitsemiseen. En usko, että ihan äkkiä omaan nimeeni kyllästyn, joten haluan ehdottomasti nimeni siihen. Tällä kertaa hallitsevaksi osaksi, kun aikasemmin se on ollut vain sivuseikkana bannerissa. Ja koska minua ei juurikaan ole siunattu millään erikoisella sukunimellä, joka näyttäisi hyvältä pelkiltään valkoista taustaa vasten, vaan juurikin tällaisella supisuomalaisella, niin se tarvitsee jotain muutakin rinnalleen. Ja sitten välähti: Sincerely, Henna Tamminen. Niin yksinkertainen ja simppeli ja ekaa kertaa blogin nimeä keksiessä mun ei tarvinnut edes keksiä sitä. Se vain tuli mieleeni ja tuntui heti hyvältä kaikessa yksinkertaisuudessaan! Blogin nimen olisi hyvä kertoa jotain blogin kirjoittajasta tai blogista, joten mikäpä sopisikaan paremmin kuin oma nimeni? Näin yksinkertaista ja silti mulla meni 6 vuotta sen keksimiseen :-D

Mutta tässä on yksi juttu, mikä saa mut epäilemään... Nimittäin tuon ääneen sanominen. Ihan mahdottoman vaikea sana lausua ja näen päässäni jo kauhukuvia siitä, kun joku kysyy blogini nimeä :-D Kirjoitettuna nätin näköinen, mutta ääneen sanottuna, hmm... Pohtiminen taitaa vielä vähän jatkua, kuten myös bannerikokeilut, joten älkää ihmetelkö jos bannerin kohdalla vilkkuu milloin mitäkin Henna's diary:a ja keskeneräisiä tekeleitä. Keskeneräinen ja huonolaatuinen banneri siinä tälläkin hetkellä "komeilee", koska mulla meni hermot näiden muokkailujen kanssa...

Mitäs ootte mieltä? Tai onko jotain ehdotuksia? Pliis auttakaa mua...


28 kommenttia:

  1. mun mielestä pelkkä sun nimi on hyvä, ja ei sillä mitää väliä onko se supi suomalainen XD sä oot suomalainen niin mitä väliä hahah. Mutta eri fontilla ku toi nykynen :) ! mun mielipide vaan

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha oikeessa oot! :-D Nyt kun tota omaa nimeä on tossa katsellut, niin ihan hyvin voisinkin jättää ton sincerelyn pois. Fontista tykkään todella paljon, koska se muistuttaa aika paljon omaa allekirjoitusjälkeäni :-)

      Poista
  2. http://swe-etnothing.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oliko tää joku oman blogin mainostus? :D

      Poista
  3. Mä kannattaisin jotain muuta nimeä. Nimittäin luen blogia nimeltä Sincerely Jules (http://sincerelyjules.com/), joten toi nimi tuntuu jo varatulta eikä kiinnostais lukea montaa samannimistä blogia! Tämä siis vain oma mielipide eikä sen tähden tarvitse nimeä lähteä muuttamaan. Keksisitkö jotain muuta samantyyppistä nimeä?:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. J.Moriarty14/8/13 17:07

      Varmaan bloggaaja nyt rupee vaihtamaan nimeä sen takia, että yksi lukija "ei jaksa lukea" samalta kuulostavaa :D

      Mun mielestä nimi on tosi kiva. Simppeli ja tyylikäs

      Poista
    2. Joo mä googlasin ton sincerely:n ja tuli juurikin tuo blogi, mutta koska muita (ainakaan kovin suosittuja ja tunnettuja) osumia ei tullut, niin eipä tuo minua ainakaan häiritse :-) Täysin uniikin, mutta samalla simppelin ja oman nimen sisältävän nimen keksiminen on miltei mahdottomuus :D

      Tästä nykyisestä nimestä en kuitenkaan ole vielä aivan varma, kuten tekstissäkin sanoin, joten välttämättä se ei edes jää siihen! Saas nähdä :)

      Poista
  4. No parempi kuin pelkkä Henna Tamminen tai Keep calm and stay classy, tämä on.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas aloin nyt lämpeemään ihan pelkälle omalle nimelle!

      Poista
  5. ootko sukua sami tammiselle ?

    VastaaPoista
  6. Musta henna kaarina ois ollu nätti, sama mikä sun osotteessaki lukee :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sekin tuntui aikasempaa kovin tylsältä pelkiltään bannerina, mutta nyt aloin lämpeämään sillekkin! Hmmm, vaikea päätös.. :D

      Poista
  7. Ainakin toi banneri on tällä hetkellä ihan hullun hieno :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin tykkään tosi paljon, vaikkakin on vielä epäselvä :D

      Poista
  8. toi on tosi hyvä toi nimi, mä tykkään :)

    VastaaPoista
  9. Henna Kaarinalle täältäkin ääni. Ihan höhlä toi Sincerely - näyttää kyllä nätiltä mut tosiaan miten se kääntyy suomitollon suussa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä... Kuuntelin sen lausumista google kääntäjän avulla monen monta kertaa ja yritin toistaa itse perässä mutta kuulostin vaan nimenomaan höhlältä :'-D Pitää nyt katsoa..

      Poista
  10. sun pelkkä nimikin toimis joo :-) mut tottakai se kaikki on sun päätettävissäs. jaja eii siinä mitään lausumisii mun mielestä tarvis aatella haha :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä, äääääh miten vaikeaa!! :-D Mä taas en voi olla miettimättä sitä, kun joku kysyy blogin nimeä ja mä sönkötän "sinsööörli"...

      Poista
  11. Toi sun ehdotus on hyvä, erilainen kuin muut :) Ihana kuva btw :*

    VastaaPoista
  12. Mun mielestä toi on just hyvä! :)

    VastaaPoista
  13. henna kaarina on myös täällä päässä hyvältä kuulostava nimi :3 mutta myös toi tän hetkinen on aika kiva, vaikkakin just vähä vaikee vaan lausua :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii, sehän siinä on.. :D Henna Kaarina vois kyllä olla kiva myös.. Miks pitää olla näin vaikeeta!!

      Poista
  14. millä oot tehny ton bannerin :o ihana!

    VastaaPoista