ST. TROPEZ /VS/ ST. MORIZ

maanantai 16. syyskuuta 2013

Nyt on vuorossa vertailua kahden todella samankaltaisen (mutta täysin eri hinnoissa painivan) itseruskettavan välillä. Kesäisin en saa tarpeeksi rusketusta pintaani ja talvesta nyt puhumattakaan, joten mun on pakko turvautua itseruskettavaan. Nää on näitä mielipidekysymyksiä, mutta mun mielestä päivettynyt iho on paljon paremman näköinen (itselläni siis) ja silloin myös tunnen itseni itsevarmemmaksi, kuin kalpeana. Solariumissa olen pari kertaa käynyt, mutta sen säännöllisestä käytöstä seuraavat terveysriskit ja rahanmeno ovat liian suuri hinta rusketuksesta. Jos rikastuisin paljon, niin alkaisin ehdottomasti käymään suihkurusketuksessa, haha :-D

Ja sanottakoon näin alkuun, että jokaisen ihohan on eri sävyinen ja värinen, joten suoraan ei kannata luottaa toisen arvioon itseruskettavan värituloksesta. Mulla esimerkiksi on vähän kellertävämpi iho, kuin monilla mun kavereilla (ollaan joskus naurettukkin sille, että mä oon ihan simpsoni verrattuna toisen vähän punertavaan ihoon :D) ja oon tullut siihen tulokseen, että itseruskettavien suhteen mun pitää käyttää selkeästi vihreeseen taittavaa, kuten juurikin St. Moriz, ellen halua ihan oranssia ihoa. 

Tämän näköisistä puteleista on siispä kyse. Molempia saa ostettua mm. thebos.fi-verkkokaupasta. Molemmilta merkeiltä löytyy spray-, lotion- ja mousse vaihtoehdot ja itse olen kokenut moussen ja lotionin parhaimmiksi vaihtoehdoiksi. Spray:n kanssa tulee helposti sotkettua kaikki paikat.

PLUSSAT JA MIINUKSET
+ tässä on parempi tuoksu. Itseruskettavan sitä perus voimakasta hajua ei tästä haista juuri yhtään, vaan tuoksu muistuttaa enemmänkin jotain kukkaistuoksua.
+ paremman näköinen purkki
+ tosi riittoisaa
+ apuväri, jonka avulla näkee, mihin tuotetta on levittänyt
+ saa yhdellä levityskerralla jo sopivan päivetyksen
+ vaahdottuu paremmin, joten hieman helpompi levittää
+ korkki pysyy tiiviimmin kiinni, eikä ainetta valu korkin välistä
- maksaa paljon enemmän (n. 40€)
- tuloksesta tulee mun vähän kellertävällä iholla vähän oranssihtavampi, kuin St. Moriz:illa, joka taittaa paremmin vihreään (ainakin mun silmissä)
- väri kestää iholla suunnilleen yhtä "kauan", kuin St. Moriz:illa

+ halpa hinta (n. 9€) ja hinta/laatu-suhde kohdillaan
+ parhaimman värinen rusketus kaikista itseruskettavista, mitä olen kokeillut
+ saa yhdellä levityskerralla jo sopivan päivetyksen
+ tosi riittoisaa
+ apuväri, jonka avulla näkee, mihin tuotetta on jo levittänyt
- haisee aika lailla perus itseruskettavalta, mutta ei kuitenkaan sieltä pahimmasta päästä!
- korkki ei ole kamalan tiivis, joten väriä valuu helposti korkin välistä. En tosin tiedä, että onko tämä minun vain jokin sunnuntaikappale...
- ei vaahdotu niin hyvin
- väri kestää yhtä "kauan", kuin St. Tropez:illa

YHTEENVETO
Oon lukenut muutamia vertailuja näistä ja parissa niistä on sanottu, että St. Tropez kestäisi vähän pidempään iholla. Itse en ole moista huomannut ja valitettavasti molemmat lähtee pois iholta yhtä nopeasti. Kumpaakin joudun lisäämään 2-3 kertaa viikossa, jos haluan pitää koko ajan pienen värin iholla. St. Moriz:illa olisi vielä pientä parantamisen varaa, mutta silti pidän sitä parempana itseruskettavana hinta/laatu-suhteeltaan, kuin St. Tropez. St. Tropez on aivan liian ylihinnoiteltu, mutta uskoisin, että sitä tulisi silti käytettyä noiden muutamien plussien takia (tuoksu, parempi vaahto, purkin ulkomuoto), jos olisin rikkaampi ja iho vähän vähempi kellertävä :-D

Kysykää, jos on jotain kysyttävää tai kertokaa omia kokemuksia näistä tuotteista!

8 kommenttia:

  1. Ootko ikinä kokeillu lumenen sitä vaahto itse ruskettavaa? Tooosi hyvää! ja ei haise! Enään en käytä ku sitä :3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo kokeillu enää mitää muuta ku tota St. Tropezia ton St. Moriz:in jälkee :-) Sen verran hyvää ollu!

      Poista
  2. Kannattaa testata Kicksin itseruskettavaa! Antaa tosi kivan värin jo ekalla kerralla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä oon kyl miettiny myös, et pitää joskus kokeilla, kun monet on kehunu! :)

      Poista
  3. tää ei nyt liity tähän, mutta miten oot saanu ton viivan tohon otsikon alle? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monet kysyy multa tätä mut mä silloin etin varmaan kaksi tuntia sitä ohjetta, joten en millään enää muista mistä sen löysin.. :/

      Poista
  4. mä oon ostanu oman morizin ihan täältä Seppälästä! :-) hintakin tais olla 7e

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo joissain Seppälöissäkin sitä on, mutta ei kuitenkaan kaikissa, mikä on vähän hölmöä :/

      Poista