15 RANDOM FAKTAA MINUSTA

perjantai 22. marraskuuta 2013

1. Oon tosi järjestelmällinen. Mua ahdistaa esim. nytkin, kun koruja on ripoteltu joka puolelle asuntoa, eikä kaikki ole samassa paikassa tilan puutteen takia. Mä kun oon semmonen, että haluan tärkeiden juttujen olevan näkyvillä ja haluan tiettyjen juttujen olevan samassa paikassa, eikä levällään. Tosi ärsyttävää! Teen myös aina kaikenlaisia listoja ja kännykän muistio on ihan täynnä erilaisia ostoslistoja, muistettavia juttuja, postausideoita jne. Mä voisin hyvinkin olla joku assistentti/sihteeri, koska tykkään järjestellä asioita :-D Semmoiseen työhön tosin kyllästyisi varmasti aika äkkiä, mistä päästäänkin seuraavaan faktaan...

2. Kyllästyn ihan älyttömän nopeasti. Pienempänä vielä kotona asuessa muutin mun huoneen järjestystä koko ajan ja nyt kun olen täällä kämpässä saanut sisustuksen suht valmiiksi, niin oon jo kyllästynyt näihin ja haluaisin vaihtaa muutamia juttuja. Moni huoneisessa asunnossa ei kyllästymistä varmastikkaan tulisi niin nopeasti, kun sitten olisi monta huonetta sisustettavana.

3. Aina, kun kuuntelen semmosta menevämpää musiikkia kotona tai autossa, niin mun on pakko jorata. Siis sanan "jorata" parhaimmassa merkityksessä :-D Semmosta hölmön näköstä käsien veivaamista ees taas ja epämääräistä heilumista. Yleensä vielä ihan överiksi vedettyä. Mikään muu sana ei kuvaa sitä touhua yhtä hyvin, haha.
4. Rakastan ruokaa, mutta oon ihan älyttömän laiska kokkaamaan. Ruoanlaitto olisi ihan kivaa, jos olisi kivempi ja isompi keittiö sekä kunnollinen ruokapöytä. Mä oikeesti haluaisin olla hyvä kokkaamaan ja sillai et myös nauttisin siitä! Ollaan poikaystävän kanssa varmaan kaksi viimeistä kuukautta viestitelty aina ennen sen lomille pääsyä, että "hei tehdään viikonloppuna paellaa tai jotain ruokaa ihan ite", mut sit löydetää ittemme taas jostain kotipizzasta... 

5. Mun unirytmit on tällä hetkellä maailman surkeimmat... Mua alkaa väsyttämään jo joskus yhdeksän aikaa tosi paljon, mutta sitten kun 11 aikoihin alan katsoa sängystä telkkaria valmiina nukahtamaan, niin pyörin sängyssä johonkin 3-4 asti. Niin ärsyttävää!

6. Mä tykkään pitää mun vaatteet aina mahdollisimman esillä, koska haluan nähdä ne kaikki, kun alan pukeutumaan. Täällä 27 neliön pikkukämpässä se on vähän pakkokin, kun kaappitilaa ei löydy tarpeeksi. Nyt olisi jo kolmannen vaaterekin osto edessä, mutta se ei  mahdu tänne mihinkään. Mulla kun ei tällä hetkellä ole mitään myytäviäkään vaatteita :-D Oon katsellut ihan älyttömästi netistä kuvia ja youtubesta videoita ihanista vaatehuoneista, missä on kaikki ihanasti esillä! Ehkä vielä joskus...
7. Oon tosi kärsimätön joissain asioissa. Jos saan päähäni jonkun jutun, minkä tahdon tehdä tai saada, niin silloin se on saatava saman tien tai muuten mä vaan puhun ja marisen siitä asiasta niin kauan, kunnes saan sen tai tulee joku uusi juttu tilalle :-D Sängynpääty on ollut yks viimesimmistä tämmösistä "tosi tärkeistä" heti saatavista jutuista.

8. Mä en tiiä onks mulle tulossa joku varhainen dementia tai jotain, koska oon huomannut, että unohtelen nykyää aika paljon jotain pikkujuttuja! Saatan alkaa miettimään illalla, että mitä mä oikein söin päivällä tai mitä mä tekstasin viimesimmäks kaverille. Tossa aikasempaa illalla aloin miettimään, että mitä mä just äsken mietin, haha! Tai sitten en vaan keskity sen tarkemmin tommosiin pienempiin juttuihin :-D

9. Tykkään tosi paljon katsoa erilaisia dokumentteja. Ihan kaikenlaisia, mutta harvemmin luontodokumentteja. Etenkin kaikki salaliittoteorioihin liittyvät on tosi mielenkiintosia! Saa ehdottaa joitain hyviä dokumentteja!
10. Itken ihan älyttömän helposti kaikesta mahdollisesta. Mulla on myös joku outo tarve saada itkeä ihan kunnolla pari kertaa vuodessa. Nyt kun Aatu on ollut intissä, niin en oo sinä aikana tainnut itkeä kuin vaan kerran ihan kunnolla ja muuten sitte semmosia, kun telkkarissa joku eläin on pelastettu, koditonta on autettu tai jos on ollut ihan älytön ikävä :-D Huomasin Aatun viime lomien aikana yrittäneeni ihan tosissani alkaa itkemään jostain kunnolla, kun oli jotenkin semmonen olo, että pitää saada itkettyä pitkästä aikaa. Tiiättekö sen, kun itkemisen jälkeen tulee semmonen tietynlainen "puhdistunut" ja tosi hyvä olo? Tuli jotenkin semmonen fiilis, että pakko puhdistautua, vaikka ei ollut mitään mistä vollottaa. On mullaki ongelmat.

11. Mä oon ehkä vähän laiska tutustumaan uusiin ihmisiin ja oon huomannut, että sen ihmisen pitää olla tosi tietynlainen, että innostun avautumaan kunnolla, näyttämään mun oikean luonteen ja höpisemään tuntitolkulla :-D Siis en tarkota sitä, ettenkö tykkäis tutustua uusiin ja erilaisiin ihmisiin - tottakai tykkään! Se vaan, että jos ei kemiat loksahda, niin mun on kamalan vaikeeta keksiä mitään jutusteltavaa ja se kaveruuden alku jää pelkäksi kaveruudeksi tai tuttavuudeksi. Mulla on yksi paras kaveri (kuulostaapaa ylä-asteelta sanoa paras kaveri!!:D) poikaystävän lisäksi, jota jaksan nähdä aina ja jolle kerron ihan kaiken. Sitten on vielä ne yhden käden sormilla laskettavat hyvät ystävät ja sitten loput kaverit ja tuttavat, joita ei niitäkään mitään älytöntä laumaa ole :-D Mutta ne riittää paremmin kuin hyvin pitämään mun elämän kasassa<3 Musta on tosi outoa, miten jotkut hamstraa kavereita ihan hulluna, mutta tapansa kullakin! Ehkä mussa on vähän erakon luonnetta, haha.

12. Oon ihan älyttömän materialismionnellinen. Iloitsen ja oon onnellinen tottakai kaikesta muustakin elämässä, mutta oikeesti :-D Mitä riemua voikaan tuntea uudesta vaatteesta tai sisustusjutusta. Kauniit tavarat on vaan niin  kivoja.

13. Tämän oon kertonut joskus aikasempaakin täällä blogissa, mut kerrotaas nyt uudestaan. Mulla on ollut jo pari vuotta "pakkoliikkeenä" heilutella nenän sieraimia. Nykyään se ei onneksi vaivaa juuri koskaan, mutta yläasteella se oli tosi paha!! En pystynyt hallita sitä silloin, haha, kuulostaa tosi häiriintyneeltä. Mulla on myös usein ihan pakottava tarve heilutella sormia, painella peukaloilla muita sormia alaspäin ja harotella varpaita, koska ne sormien ja varpaiden välit tuntuu jostain syystä kamalan ahtailta :-D

14. Mä en oikein usko mihinkään uskontoon. Mä en oikein edes osaa tai halua uskoa esimerkiksi Jumalaan, koska kaikki raamattu-jutut ovat aina olleet mulle enemmän semmosia höpöhöpö-juttuja, keksittyjä tarinoita. Jokainen uskokoot rauhassa mihin uskoo, mutta mua ärsyttää ja ahdistaa ne ihmiset, jotka yrittävät vielä 2013-luvulla mahduttaa raamatun oppeja sanan tarkkuudella nykyiseen maailman menoon. Muutenkin mua raivostuttaa, miten jotkut tulee ovelle pimpottelemaan ja kauppaamaan uskontoa... Pari viikkoa sitten mun ovella kävi kaksi tavallista mummoa raamattujen kanssa ja yrittivät tyrkyttää Jumalan sanaa mulle ja kyselivät mun ja Jumalan suhteesta. Ei uskonto oo musta millään tavalla tommosta, että sitä voisi kaupustella ovelta ovelle, vaan sen pitäis olla semmonen henkilökohtanen asia. Kerääkö ne jotain pääsylippua taivaaseen tuolla, vai mistä siinä on kyse? En käsitä...

15. Oon tosi tiedonjanoinen. Googlettelen pienetkin epäselvyydet ja saatan lukea tuntitolkulla netistä juttuja jostain aiheesta. Tässä on myös huono puoli, koska mulla tulee helposti harrastettua kotitohtorointia, mikä ei aina ole kaikkein järkevintä... Tosin oon huomannut myös sen, että terveyskeskuksissa ei tiedetä oikeestaan enempää, mitä mä googlettelemalla oon jo itse löytänyt, joten eipä se taida niin pahasta ollakkaan :-D

28 kommenttia:

  1. Haha, ihana postaus :3 !!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee kiva kuulla, et tykkäät! :)

      Poista
  2. Kiva postaus! Suosittelen kattomaa Zeitgeistin jos et oo nähny :) Ja tän katoin vast vähä aikaa sitte ja oli iha mielenkiintoin: http://www.youtube.com/watch?v=50ZedImnF0c !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo nähny pitääki googletella toi! :)

      Poista
  3. ahah hei mulla on toi googletus juttu ihan sama homma! ja toi terveyskeskus juttu on kyllä niin totta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha jep :-D Liekö niilläki sit samat googlen sivut auki...

      Poista
  4. Mä niin samaistun tohon uskonto asiaan! Varsinkin kun meidän kaupungissa helluntaikirkko on melko vahvasti esillä, ja tuntuu, että koko ajan joku on siihen liitttymässä, ja tää asia on oikeesti jo ruvennut ahdistamaan mua! Savua nousee korvista kun jotain niiden tapaamisia mainostetaan fb:ssä ja instassa oikeesti ihan 24/7... Että mun mielestä se niiden oman uskontonta tuputus on todellakin mennyt liian pitkälle, koska jokainen uskoo mihin haluaa, eikä siitä tarvis tehdä niin isoa numeroa ;D ja eniten mua ahdistaa sen takia, koska itse en koe olevani millään tavalla uskovainen, ja sitten tullaan jotain jumalan sanaa mulle kertomaan niin ei huhhuh. Toki tunnen monia uskovia ihmisiä, jotka ei todellakaan näin räikeästi tuo uskoaan esille, mikä on mun mielestä se "oikea" tapa :D

    Tämän sanottuani lisään vielä, että ihana postaus jälleen kerran!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Asiaan liittyen, oon itse uskossa, ja uskon kyllä kuinka ahistavalta tuo voi tuntua. Mutta kannattaa sanoa vaan suoraan (mutta ystävällisesti) että ahistaa jos tuputetaan, eikä kuulosta omalta jutulta. :)

      Ja Henna, oot oikeesti niin älyttömän kaunis että ei sanoja löydä!!! :)

      Poista
    2. Joo siis toi on niin inhottavaa mustakii :-D En vaan ymmärrä miks sitä pitää kaupustella ja tyrkyttää, kun ei toisen uskomisen pitäis kuulua muille... Nää mummot mitkä mun ovella kävivät, niin olivat kuitenkin ihan mukavia, mutta eivät vaan meinanneet uskoa, kun sanoin ettei mun ja Jumalan välillä ole oikeestaan minkäänlaista suhdetta :-D Kerran myös kaupungilla tuli kaks semmosta nuorta (vissiin Jehovan todistajia) poikaa myös kyselemään mun suhteesta Jumalaan. Ei näiltä pääse missään karkuun!

      Ja kiitos teille molemmille! :')

      Poista
    3. Ite oon ollut uskossa lähes koko elämäni ja nyt lähiaikoina mun kotikaupungissa on tullut vahvimmin esiin seurakunnan nuortenillat ja semmoset ja se ahdistaa mua hieman itteenikin joten uskon todellakin että se voi olla inhottavaa. Mutta siis jos nää ihmiset todella on onnellisempia Jumalan ansiosta niin mikäs siinä. Meidän uskovaisten kuuluis hyväksyä että kaikki ei ole siitä kiinnostunut kuulemaan ja niiden ketkä ei usko pitäisi myös hyväksyä että usko on se mikä meitä ajaa eteenpäin joten kyllä se esiin tulee jollain tapaa. Kaikki ihmiset on erilaisia ja se ei oo kiva jos muutamat uskovaiset tuo jonkun stereotypian meitä kohtaan koska kaikilla on omat tapansa. :)

      Poista
    4. Nii tottakai mä ymmärrän sen, et se on joilleki oikeesti elämää tärkeempää uskoa Jumalaan tai mihin ikinä uskookaan ja sen haluaa jollain tapaa ilmi tuoda :-) Toi vaan just minkä sanoitki, et pitäis kaikkien hyväksyä ja kunniottaa sitä, mihin toinen uskoo/ei usko. Kylhän toi uskonnon tyrkyttäminen vähän luo mulle ainaki semmosta tietynlaista ärsyyntymistä uskontoja ja kovasti uskovaisia ihmisiä kohtaan, mutta tunnen kuitenki itekki ihmisiä jotka uskoo Jumalaan jotkut enemmän ja jotkut vähän vähemmän, joten tiedän hyvinki, että nää tyrkyttäjät on vaan niitä ääripäitä :-D Hyvin ärsyttäviä semmoisia vaan...

      Poista
  5. Meissä on ihan hirmu paljon samoja piirteitä! Tälläsiä on aina tosi hauska lukea kun voi just bongaila jotai juttuja mitkä pätee myös itseen :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee niin on ja kun saa vähän uudenlaista käsitystä ihmisestä! :)

      Poista
  6. mä niin samaistun kohtiin 2, 3, 4, 6, 7, 10 ja 12! ihana toi sun nenäsierain-juttu :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooo samis!! Kaukana ihanasta.... :-DD

      Poista
  7. huhhhu mulla on ihan samat kaikki! :D myoskin toi nenansierain juttu haha.. ja asun viela puoliks kouvolassa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaamee samis, haha! :-D Eikö ookki maailman ärsyttävintä toi sierain-juttu...

      Poista
  8. wooow. very nice photos
    and good outfit!

    VastaaPoista
  9. Vastaukset
    1. Ihana kyl siis<3 :-D

      Poista
    2. Kaukana ihanasta........... :DD

      Poista
  10. Oonkii melkein noi kaikki kohdat susta huomannut! ;-D Ja haha toi viimeinen.... se jos jokin kohta on sulle niiiiiin tyypillistä, meidän kotitohtori XD

    VastaaPoista
  11. Hei ootko vielä hm:llä töissä?:) voisitko tehä postausta siitä että millasta on olla vaatekaupassa töissä? Kiinnostais meinaan tosi kovasti!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo enää h&m:llä töissä vähäisten vuorojen takia :) Vaatekaupassa työskentely on oikeestaan just sellasta, mimmosta sen vois kuvitella olevan! Eli vaatteista ja muodista kiinnostuneille on varmasti mieleinen. Jos oot asiakaspalveluhenkinen, tykkäät vaatteista ja tiedät niistä edes vähän, niin vaatekaupassa työskentely on sulle varmasti hyvä työpaikka. Oon ollut kolmessa eri vaatekaupassa + Halosella pari päivää varasmiespalvelun kautta ja vaihtelee aika paljon liikkeiden välillä kyllä se, että onko tylsää vai ei. H&M:ssä työskennellessä mulla ei ollut hetkeäkään tylsää ja sai koko ajan olla siivoamassa paikkoja, työskentelemässä kassalla, opastamassa asiakkaita jne. Tykkäsin tosi paljon olla siellä töissä ja just toi nopeatempoisuus oli yks niistä syistä, miks viihdyin tosi hyvin siellä :) Eli riippuu aika paljon vaatekaupasta, mimmoista on olla töissä, kun jotkut liikkeet voi olla tosi hiljasiakin.

      Poista
  12. Apua !! Mua ihan pelotti lukee tät, ku tuntu et lukis ite kirjoitettu tekstii :D kaikki vaiheet sopi täydellisest muhun paitsi pakkoliikkeenä on sormien naksauttelu... :D

    VastaaPoista