LET'S TALK ABOUT INSPIRATION

keskiviikko 19. maaliskuuta 2014

Ideoiden puute itselleen tärkeiden asioiden kohdalla on varmasti yksi inhottavimmista asioista mitä tiedän. Pää lyö tyhjää, kännykän muistilistat komeilee tyhjinä ja hermot alkaa kiristyä, kun ei pääse toteuttamaan itseään. Mulle niitä tärkeitä asioita tällä hetkellä on blogi ja pukeutuminen. Molemmilla tavoilla ilmaisen itseäni ja jos jomman kumman (tai pahassa tapauksessa kummankaan) kohdalla ajatus ei luista, niin siinä menettää samalla hetkeksi myös osan itseään. Siksi mulle on tärkeää, että mulla on tiettyjä paikkoja, mistä voin imeä itseeni uusia ideoita silloin, kun mun omassa päässä ei ole yhtäkään järkevää ideaa. Tällä hetkellä mun pää on onneksi täynnä asuideoita ja blogi näyttää siltä miltä pitääkin, joten sillä saralla on asiat kunnossa!

Mä inspiroidun luultavasti kaikkein eniten ihan vaan vahingossa ja kaikkialta sieltä, mistä sitä ei ikinä osaisi etsiä. Näen esimerkiksi Instagramissa kuvan, missä on mustavalkoraidallinen muki. Tajuan, että mustavalkoraidallinen hame olisi ihan älyttömän kiva ja sopisi ihan älyttömän hyvin yhtien mun kenkien kanssa. Siihen vielä yhdistettynä vaalea söpö paita ja hattu päähän, niin asu on valmis! Ja kaikki lähti yhdestä kahvikupista Instagramissa. Saan siispä eniten inspiraatiota erinäisistä satunnaisista asioista, mitkä nähtyäni mun aivoissa alkaa raksuttamaan ja idea täytyy äkkiä kirjata puhelimen muistilistaan ylös. Tätä tapahtuu uskomattoman usein ja ihan älyttömienkin juttujen kohdalla. 

Vaikka olen aika herkkä inspiroitumaan pienistäkin jutuista, niin haen sitä kuuluisaa inspistä pukeutumiseen, sisustukseen, ruoanlaittoon, kauneusjuttuihin, elämiseen ja kaikkeen mahdolliseen myös usein netistä tarkoituksellisesti. Toisin sanoen blogeista, Instagramista, inspis-sivustoilta (mm. Pinterest, Weheartit) ja googlettelemalla mua pukeutumisen saralla inspiroivien julkkisten asuja. Kokosinkin nyt tähän postaukseen ne julkkikset, joiden nimet viskaan Googleen, kun on oma peukalo suussa vaaterekin edessä. 


kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 / 9 / 10

Olivia Palermo on luultavasti julkkiksista se suurin inspiraation lähde asukriisin iskiessä. Lemppareimman tittelin voi huomata jo siitä, että hänen asuista parhaimpia valitessa oli mahdotonta tiivistää niitä kahdeksaan. Todella monipuolisia asuja ja kaikki niin ihanan naisellisia tai söpöjä. Tätäkin postausta tehdessä tuli kirjoitettua pelkästään Olivian asujen inspiroimana monta uutta vaatekappaletta ostoslistan jatkoksi. 







kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Musta tuntuu, että kaikki "Sinkkuelämää"-sarjaa katsoneet naiset allekirjoittavat inspiroituneensa Carrie Bradshawin asuista monet kerrat :-D Se onkin yksi niistä syistä, minkä takia mä katson niitä yhä uudestaan ja uudestaan, vaikka vuorosanat alkaakin osata jo lempikohtauksista unissaankin. Carrie Bradshawta eikä sen hahmon henkiin herättänyttä Sarah Jessica Parkeriakaan nähdä kovin usein korottomissa kengissä ja sille kyllä nostan hattua! Itse olen sen verran mukavuudenhaluinen, ettei tuommoisesta jatkuvasta korkeiden piikkikorkojen kuluttamisesta tulisi itselläni mitään. Jalkojen kannalta tosin ihan hyvä vain...


kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Kim Kardashianilla tulee aina silloin tällöin pieniä ja vähän suurempiakin virhearvioita asujen suhteen, mutta niitä onnistuneita ja mua inspiroivia asuja löytyy kuitenkin paljon niitä enemmän. Ehkäpä se suurin syy hänen asuvalintojen epäonnistumiselle on nuo älyttömät kurvit, sillä kuitenkaan kamalan montaa rumaa vaatetta tai asuyhdistelmää en ole hänen päällänsä nähnyt. Kimin päällä näkyy usein vaaleita sävyjä, pitkiä takkeja ja ihoa myötäileviä hameita sekä mekkoja. Etenkin hänen pitkien takkien kokoelman haluaisin kokonaan itselleni!


kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Kimin vuotta vanhempi sisko Kourtney inspiroi mua myöskin suuresti asuvalinnoillaan. Hän on tyyliltään tyttömäisempi, kuin Kim ja on mun mielestä vähän monipuolisempikin.



kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8 

Tämä kaksikko löytyy varmaankin kaikkien "inspiroivimmat julkkikset"-listalta. Mun on myönnettävä, että en tunnista kumpi heistä on kumpi ja tässä inspiroitumis tarkoituksessa sillä ei ole väliäkään. Molempien nimillä googlettamalla löytyy upeita asuja. Edellisistä julkkiksista vähän poiketen näillä kahdella on vähän rentumpi ja rennonpi tyyli. Naisellisia ja tyttömäisiä asuja toki löytyy näiltäkin jonkun verran, mutta voiton vie kuitenkin tummat, rajut ja rennot vaatteet.


kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 / 8

Victoria Beckhamin tyyli on tosi naisellinen ja etenkin ensimmäisen sekä kolmannen kuvan asut ovat minun makuuni. Victorialla on mun mielestä tosi selkeälinjaista pukeutumista ja hänen nimeään Googlailen usein silloin, kun haluan katsella melko pelkistettyjä asuja.


kuvat: 1 / 2 / 3 / 4 / 5 / 6 / 7 /

Jessica Alba on yksi mun suurimmista ulkonäköihanteista. Kauniiden kasvojen sekä hiusten lisäksi hänellä on upea tyyli! Tällä naisella on siispä ainakin ulkoisesti kaikki kohdallaan.

Mistä tai keiltä te saatte eniten inspiraatiota? 

12 kommenttia:

  1. oi vitsi, en teinnytkään että Kourtneylla on noin kiva tyyli! tarpeeksi tavallinen, mutta kiinnostava mun makuuni :-D tykkään kans älyttömästi Jessica Alban tyylistä <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sillä kyllä on! Helposti samaistuttavia asuja :-)

      Poista
  2. ooh lisää tälläsiä postauksia! en ees oo ollu mitenkään inspiiratio kateissa mut mutta nää kyllä anto taas uutta boostia! haha

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kuulla et jotkut muutkin tykkää näistä! Mä koen usein tämmöset kollaasi/inspis-postaukset ainakin tietyiltä bloggaajilta tosi inspiroivina ja näitä on superkiva tehdä, mutta oon rajottanut jonkun verran näitä, sillä olen huomannut niiden kuuluvan mun lukijakunnan vähemmän tykättyihin postauksiin... :-D

      Poista
  3. Tiäks, jotenki näänkin sun tyylissä yhtäläisyyksiä Olvia Palermon kanssa :D nyt kun sanoit! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aijaa! No kiitos kohteliaisuudesta - olivialla on upea tyylitaju! :-)

      Poista
  4. Muhun kolahti kyllä eniten Olsenien asut! Ainakin ekan ja vikan kuvan asut voisin pukea päälleni ihan millon vaan! :) Muutenkin tosi kiva postaus ja aina sun blogia lueskellessa inspiraatio omaakin pukeutumista kohtaan lähtee nousuun. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos paljon ja tosi kiva kuulla, että saat jotain irti mun postauksista! :-)

      Poista
  5. Anonyymi2/4/14 11:08

    "älyttömät kurvit"? hyvällä vai huonolla tavalla? onhan kimillä näkynyt niitä vähän suun vinoon vetäviä asuja, mutta mikä vika kurveissa on

    VastaaPoista
  6. Ei kurveissa mitään vikaa ookkaan, eikä mun mielestä "älyttömät kurvit" ole negatiivisesti sanottu :-) Se ei ainakaan ollut tarkoitukseni.

    VastaaPoista