ARJEN PIENTÄ LUKSUSTA

maanantai 20. lokakuuta 2014

Tuskin olen ainoa, joka on hotelliaamiaisella tokaissut, että kumpa voisi joka aamu syödä yhtä kattavan ja herkullisen aamiaisen. Ja tuskin olen myöskään ainoa, joka on ihastellut hotellin pehmeää sänkyä tai ihanan karheita valkoisia lakanoita kauniisti sänkyyn pedattuna - pehmeistä (ja valkoisista) pyyhkeistä sekä aamutakeista nyt puhumattakaan. Varmasti en ole myöskään ainoa, joka on sanonut haluavansa yöpyä paljon useammin hotelleissa.

Mä olen ottanut tavoitteekseni tehdä normaalista kotiarjesta hieman enemmän luksusta, kuin mitä se normaalisti on. Mikäänhän ei tietenkään voita sitä, kun joku muu on tehnyt ruoan sinun puolestasi, siivonnut ja pedannut sängyn, mutta pienillä teoilla pääsee kuitenkin aika lähelle sitä ihanaa "hotelliautuutta". Tässäpä siispä minun pienen pienet muutokset, joilla arkeen saa pikkasen enemmän luksusta:

IMG_1529

- vaihda lakanoita tarpeeksi usein. Vasta vaihdetut karheat lakanat tuntuu niin paljon paremmalta ihoa vasten, kuin nuhjuiset lakanat. Jo pelkkä lakanoiden vaihto (mielellään vieläpä valkoisiin minun kohdallani) saa kodin tuntumaan paljon paremmalta!

- panosta myös kotivaatteisiin. Mä itseasiassa taidan panostaa enemmän kotivaatteisiin, kuin normaalivaatteisiin, haha. Mä käytän kotona melkein koko ajan talvisin aamutakkia ja niitä mulla onkin kaksin kappalein. Toinen on vaahtokarkin värinen söpöläinen Seppälästä ja toinen taas Calvin Kleinin ihanan pehmeä valkoinen aamutakki. Uusin panostus oli mielettömän pehmoiset ja lämpimät Shepherdin aamutossut, jotka näkyy tässä postauksessa.

- siivoa koko kämppä jonain päivänä tai iltana, jotta seuraava päivä alkaa paremmin!

- jos sänky vetelee viimeisiä hengenvetojaan, on käynyt vähän turhan pieneksi (kuten meillä) tai on muuten vain huono, niin panosta uuteen sänkyyn! Huonot yöunet nimittäin voivat aiheuttaa mm. muistin huononemista, immuunivasteen heikkenemistä, mielialan kärsimistä, alttius sydän- ja verisuonitaudeille sekä diabetekselle kasvaa ja lihomisalttius lisääntyy. Huono sänky siispä voi aiheuttaa kaikkia näitä sekä lisäksi vielä selkäkipuja. Joten uusi juuri sinulle sopiva sänky jos joku on luksusta!

- osta kunnon aamupalatarpeet ja valmista jättimäinen aamupala tai vaikka brunssi kavereiden kanssa. Ei sellainen hotelliaamupalakaan paljoa loppujenlopuksi maksa tai vaadi työtä! Mun ja Aatun lemppariaamupalaan kuuluu turkkilainen jogurtti, hedelmiä, hilloa, hyvää leipää, pekonia, munakasta ja tuoremehua. 

IMG_1715- käy ajoissa nukkumaan ja nuku hyvin. Perusjuttuja, mutta sellaiset oikeasti hyvät yöunet on kyllä melkoista arjen luksusta ainakin mulla nykyään! 

- jos olet samanlainen perfektionisti, kuin minä, niin osta vihdoin ne täydellisesti toisiinsa mätsäävät pehmoiset pyyhkeet. 

- tee kokovartalohoidot, eli hoida hiuksesi, kasvosi ja vartalosi kynsien lakkaamisia myöten. Se on ihanaa, kun joskus malttaa tehdä kaikki nämä samaan aikaan, eikä aina vain jakaisi näitä eri illoille. Pieni spa-hetki omassa kylppärissä!

- jos saat lenkkeilystä hyvän fiiliksen, niin käy lenkillä, tai jos olet niin kuin minä ja saat suuremman nautinnon kynttilöiden polttamisesta ja jonkun hyvän sarjan katsomisesta, niin linnoittaudu sohvalle. What ever makes you happy!

- mä poltan valehtelematta joka ilta kynttilöitä. Se on tosi rentouttavaa ja tuo jotenkin ihan erilaisen fiiliksen koko kämppään. Meillä on kunnon kynttilämeri täällä aina, haha.

IMG_1490

Pienen pieniä juttuja, millä saa suuren ilon irti. Niistä pienistä jutuista se on oikeastaan kaikessa kiinni!

20 kommenttia:

  1. Aivan ihana postaus, pelkkä lukeminen sai mut jo hymyilemää ja varmasti muutamat vinkit pistän mieleeni tarkasti :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kuulla! :-)

      Poista
  2. Voi ihana postaus Henna! :-) Just noi pienimmätkin jutut vaikuttaa ielialaan ja arkeen kaikista eniten!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Heidi! Jep, ei se oo ku pienestä kiinni mitkä vaikuttaa mielialaan :-)

      Poista
  3. Mulla sama noiden kynttilöiden kanssa ja tänään just korkkasin ihan täydellisen vaniljan (ja mun mielestä toffeen) tuoksuisen kynttilän merkiltään parks london, suosittelen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi vitsi pitää kurkata toi merkki! Mä tykkään siitä Ikean vaniljan tuoksuisesta tosi paljon, joten toikin ois varmasti mun makuun :-)

      Poista
  4. Voi kuinka kiva postaus:)

    VastaaPoista
  5. Näitä asioita odotan ehkä eniten kun löydän tulevan asuntoani, kynttilöiden polttoa ja pientä arjen luksusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nää on kyllä just niitä kivoimpia juttuja omassa kämpässä :-)

      Poista
  6. Aivan ihana postaus, tulin jotenkin tosi hyvälle mielelle! Täältä löytyy toinen kynttiläaddikti ja kunnon aamiaisista nautiskelija :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvän mielen postaukseksi tämä olikin tarkoitettu, joten ihana kuulla! :-) Kynttilät jyrää!!

      Poista
  7. Voi vitsit miten ihana postaus! Noi kaikki asiat tuo tosiaan arkeen vähän luksusta :)

    VastaaPoista
  8. Heip, sulla on näkynyt Instagramissa pariin kertaan harmaat olohousut tms. onko ne mistä? Hakusessa olis nimittäin juurikin semmoset!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. H&M:stä ovat, mutta ei oo kyllä mitkään parhaimmat... Lököttää nimittäin vähän turhankin paljon pepusta, joten pidän näiden kanssa aina jotain pyllyn peittävää paitaa tai takkia ja vois olla vähän paksumpaa kangastakin. Joten mullakin on paremmat olopöksyt hakusessa... :-D

      Poista
  9. Oisin halunnut kysyä sun hiuksista:) mite laitat ne yleensä, kiharratko ne vaimiten saat ne näyttämään tuollaisilta huolettoman ihanilta? Jonkulainen hiuspostaus olisi kiva:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan toivoton hiustenlaittaja :-D Mä kuulun niihin ihmisiin, joilla hiustenlaiton motto on "kihara, suora tai koditon"... Mutta aika usein teen vähän lainetta ihan vaan normaalisti puikkokihartimella ja sitten haron ja hellästi harjaan niitä kiharoita auki. En usko, että mun hiuspostauksesta kukaan saa mitään irti, kun teen aina niin samat ja simppelit jutut näille! :-D

      Poista