TURKINPIPPURINEN SUKLAAHERKKU

sunnuntai 5. lokakuuta 2014

Jotkut teistä huomasikin, että piilotin blogini viikonlopun ajaksi. En ole katoamassa blogimaailmasta, vaan päinvastoin: muokkasin blogin ulkoasua paremmaksi. Keskeneräinen tämä on vieläkin, sillä olen suunnitellut uutta banneria sekä sivukuvaa ja nuo bannerin alapuolella olevat linkit eivät vielä toimi. Suunta on kuitenkin oikea ja olen taas päässyt kunnolla bloggailun makuun!

Sitten siihen viralliseen postaukseen. Ruokajuttuja mun blogissa ei näy juuri yhtään ja sitäkin vähemmän mitään leivontajuttuja, mutta nyt tehdään pieni poikkeus tähän "sääntöön". Pari päivää sitten muistin ihan yhtäkkiä kummitätini pari vuotta sitten opettaneen mulle tosi simppelin, nopean ja ennenkaikkea hyvän herkun ja seuraavassa hetkessä olinkin jo ruokakaupassa ostamassa tarpeita. 
  IMG_0359

Tarpeita tähän ei tosiaan tarvita kuin kahta laatua: haluamaansa suklaata sekä turkinpippureita. Sopiva määrä näitä on mun mielestä 2-3 suklaalevyä yhtä turkinpippuripussia kohden. Niiden lisäksi tarvitsee vielä jonkin, mihin sen massan voi sitten pistää ja mä suosittelen noita kumisia jääpalamuotteja - sopivan kokoisia ja valmiit herkut lähtee helposti pois.

Kaupoissa myydään valmiiksi murskattuja turkinpippureita leivontaosastolla (löytyy myös muita hyviä valmiiksi murskattuja juttuja!), jotka on kyllä helpommat, mutta päätin ottaa tämän ja murskata itse. 

IMG_0377

Ensimmäiseksi murskaat turkinpippurit haluamasi kokoiseksi (mä en pistänyt noita isoimpia paloja vaan söin ne) ja sulatat suklaan. Mä sulatin suklaan mikrossa alhaisimmalla lämmöllä ja selvisin hyvin ilman suklaan palamista. Sen jälkeen sekoitat turkinpippurit sekä suklaan keskenään, laitat muotteihin ja jääkaappiin jähmettymään. Mulla niillä kesti jähmettyä sellainen muutama tunti.
  IMG_0439

Ja sitten vain nautiskelemaan! 

16 kommenttia:

  1. Ihana tää uusi ulkoasu! :-) ja nami miten hyvältä kuulostaa noi suklaat!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos! :) Hyviåä onkin, kannattaa kokeilla!

      Poista
  2. heeeei tosi kiva ulkoasu :)

    VastaaPoista
  3. Ihana ulkoasu! <3_<3

    VastaaPoista
  4. Ihana ulkoasu!! Kivan simppeli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mäkin tykkään, kun tää on nimenomaan näin simppeli :)

      Poista
  5. Ihanan simppeli ulkoasu :) Täytyy kokeilla noita suklaita, kuulostaa tosi hyvälle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :-) Joo suosittelen, jos tykkäät turkinpippurista ja suklaasta!

      Poista
  6. PLIIS, palaa takasin siihen ihanaan hennamaiseen bloggaustyyliin.... Olit niin paras ja joukosta erottuja sun aikasemalla tyylillä... nyt on vaan samantapasia postauksia peräjälkeen :( Ei mitään niin perus lifestyle tyylistä enään.. Joko toivepostaus tai sitten ig kautta JO nähdyt kuvat.... Sun blogi oli ennen mun lemppari ja tykkäsin lukea kun postailit usein ja niin laidasta laitaan...:( Ja tiedän että mun ei tätä pakko olisi lukea ja vastaat varmaan niin, mutta odotan vaan että kolahtais muhun taas uudelleen :( byhyy! Kumminkin hyvää syksyä sinne ja ihana olet siltikin ja KOTIPOSTAUSTA jo innolla ootan kumminkin ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en oo koskaan vastannu asialliseen kommenttiin, että ei oo pakko lukea ja en vastaa tähänkään niin :-) Syksyisin ja etenkin talvisin tulee jostain syystä otettua kaikkein eniten niitä lifestyle-kuvia, joten tääkin on semmonen vähän kausittain menevä juttu. Toinen minkä takia lifestyle-kuvat on jääny vähemmälle on se, että mulla on nykyään niin paljon töitä, etten oikein kerkeä edes ajatella niiden kuvien ottamista, kun olen kotona. Vapaa-aika menee enimmäkseen siivoten ja kavereita nähden ja niiden kanssa tulee otettua usein asukuvat, joten sen takia niitä on nyt paljon enemmän kuin lifestylejuttuja :-) Kyllä mä parhaani yritä, että tää blogi olis suht monipuolinen, mutta on mulla myös sellaset tietyt lempijutut, mistä tykkään eniten postailla ja pääasiassa teen niitä juttuja mistä itse eniten tykkään postata. Postausideoita tosin otan tietenkin mielelläni vastaan! :-)

      Siis tarkotitko, että toiveposauksia ja ig-postauksia on paljon vai että haluaisit niitä? Nimittäin noita kumpiakaan ei ole juurikaan mun blogissa :-D

      Ihanaa syksyä sullekkin ja kiitos asiallisesta kommentista! Kotipostausta yritän kovasti saada tässä kuussa tulemaan, mutta perfektionisti kun olen ja pää tursuaa koko ajan uusista idoista, niin en millään malttaisi vielä julkaista mitään :-D

      Poista
  7. Näitä on pakko testata :) Mulla on blogissa arvonta, ajattelin vinkata sullekin! http://bytiahenriikka.blogspot.fi/2014/10/syksyn-arvontaa.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suosittelen kyllä kokeilemaan! :-)

      Poista