FAKTOJA JA MIELIPITEITÄ

tiistai 4. marraskuuta 2014

- musta on aina mielettömän mielenkiintoista nähdä mitä muut ihmiset laittaa pizzaansa tai tortilloihinsa, miltä jääkaapissa näyttää, mitä ostavat kaupasta tai mitä ottavat evääksi töihin! Myös se miten muut säilyttää vaatteita, kosmetiikkaa tai korujansa on musta mielettömän mielenkiintoista.

- herään nykyään aina ennen herätyskelloa. Siis miten tää voi olla edes mahdollista?! Vielä puoli vuotta sitten se herätyskello ei meinannut saada mua edes hereille ja nyt heräilen puoli tuntia-tunti ennen sitä!

- Roosalla, eli meidän kanilla, on jalkafetissi. Aina kun mä istun sohvalla tai lattialla, niin se tulee tökkimään mun jalkoja ja työntää päänsä mun jalan alle, että kapsuta mua! Rapsuttelen sitä nykyään varmaan useammin jalalla, kuin kädellä :-D

Hiljattain päivitetty1

- mulla on tosi isot kyynelkanavat tai miksi sitä pitäisi nimittää, kun mulla valuu todella helposti silmistä vettä. Jos tuulee vähääkään, kävelen liian nopeasti vaikka kauppakeskuksessa tai töissä taikka jos alkaa itkettää vähääkään, niin mulla samantien alkaa kyyneliä virtamaan. En pysty yhtään pidättelemään kyyneliä :-D

- mua ärsyttää ihan suunnattomasti, jos saan huonoa asiakaspalvelua. Sen lisäksi, että siitä tulee itselle huono mieli, se ärsyttää mua jopa enemmän siksi, että tiedän miten paljon työttömiä on, ketkä olisi onnessaan siitä työstä ja varmasti antaisi miljoona kertaa parempaa asiakaspalvelua. Huonoja päiviä on kaikilla, mutta ei voi niin paljoa tuoda huoliaan töihin mukaan, ettei edes tervehdi iloisesti asiakasta. Myös kiittämättömyys omasta työpaikasta ärsyttää mua todella paljon. Jos se työ ei nappaa enää yhtään, niin ota lopputili ja anna se paikka mielummin jollekkin sellaiselle, joka hihkuu onnesta saadessaan sen ja saa itsetuntonsa takaisin niiden monien kymmenien hylätyksi tulleiden työhakemusten jälkeen. Ei täällä suomessa kuitenkaan kukaan joudu olemaan ilman kattoa päänsä päällä.

- en siedä yhtään inkivääriä ja kauhistelenkin aina töissä, miten paljon sitä ostetaan. Se on kyllä sellainen mihin on joko ihan koukussa tai sitten sitä vihaa, ei mitään välimaastoja!
  Hiljattain päivitetty2

- mä vihaan sitä, jos mulla on joku super siisti idea jostain (esim. sisustusjutusta, postauksesta tai vaatteesta) ja joku kerkeää toteuttaa sen ennen mua!! Se on niin turhauttavaa :-D Tämän takia mä pyrinkin toteuttamaan ja saamaan kaikki kivoimmat jutut mahdollisimman nopeasti, että säästyn tältä elämääkin suuremmalta harmitukselta.

- harva asia saa mut raivostumaan yhtä paljon, kuin jumittava tietokone tai kännykkä. Oikeesti, mä muutun ihan eri ihmiseksi, jos kone ei meinaa pyörittää mun sataa välilehteä.

- tästä päästäänkin tähän toiseen asiaan, eli siihen, että mulla on aina ihan järjetön määrä välilehtiä selaimessa. Nettishoppailun löytöjä, blogien soittolistapostauksia, reseptejä ja muita tämmösiä, mitä ei millään viitsisi pistää pois, ettei ne unohdu.

- en voi enää kuvitellakkaan elämää ilman kania. Roosasta ja Winstonista on tullut kyllä niin rakkaita ja päivän piristäjiä, että en halua edes ajatella näistä luopumista.

Hiljattain päivitetty3

photos from my Instagram: hennakaarinaa

26 kommenttia:

  1. pienenä vinkkinä, siirrä ne kirjanmerkki palkkiin ne välilehdet! mullakin on niitä kirjanmerkeissä ainakin 100 :D ja tärkeimmät mitä käytän päivittäin jätän siihen palkkiin näkyviin, muut menee piiloon ja se palkki tulee siihen ku painaa ''näytä lisää'' nuolesta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heei kiitti vinkistä! Miksen oo tajunnu aikasempaa tätä?! :-D Aina silloin tällöin laitan jonkun tosi tärkeän niihin kirjanmerkkeihin, mutta en oo aatellu koskaan noin, haha.

      Poista
  2. joooo toi kiittämättömyys työpaikasta ja huono asiakaspalvelu!! ite tällä hetkellä just työttömänä ja muutenkin melko vähänen kokemus asiakaspalvelualalta, joten vaikee saada ihan normi myyjänkään duunia, vaikka siis intoa ja halua alalle löytyy enemmän ku tarpeeks, niin ärsyttää niiiiin paljon kun porukka kertoo just juttuu jostain tyypeistä jotka vaan istuu töissä eikä tee mitään tai just tulee vaan aina näyttämään sitä hapanta naamaansa päivästä toiseen. ylipäätään en just ymmärrä miten joku voi mennä töihin ja ei haluu tehä sitä kunnolla, totta kai ymmärrän että aina ei oo kaikki täydellistä, mut silti, aina voi myös yrittää tehä sen senhetkisen parhaansa. ah, ihanaa et joku kuitenki jakaa tän fiiliksen mun kaa, koska tosiaan niiden kymmenien ja kymmenien hakemusten lähettämisen jälkeen ei oo tosiaan kiva kun näkee ihmisii jotka ei arvosta sitä työtään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo siis se just, kun jotkut ei arvosta omaa työpaikkaansa ja tajua, että se ei todellakaan oo nykyään mikään itsestäänselvyys, että aina löytyy töitä :-D Musta työpaikoilla pitäis olla vähän tiukempi linja ton asiakaspalvelun suhteen, että karsittais niitä pois, keillä ei oikeesti ole mielenkiintoa ja halua enää tehä sitä duunia kunnolla. Se ois kaikille palvelus :-D

      Poista
  3. oi ihana kani!♥ tuun ryöstämään ton sulta :D

    VastaaPoista
  4. Aina valitan välilehistä ku koitan laittaa musaa tjtn........... :D tytti

    VastaaPoista
  5. olipas taas ihana postaus! ♥ tykkäilen sun blogista muutenkin niin mielettömän paljon ja mukava saada vähän kurkistusta sun elämään näin faktojen muodossa! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten ihana kuulla, kiitos! <3

      Poista
  6. Voi miten suloinen Roosa. Ihan tekisi mieli hankkia itsellekin kani lemmikiksi. Pureeko Roosa koskaan/ sattuuko se?
    Ja btw, toi simien vuotaminen.. Käytätkö silmätippoja:)? Kuulostaa ihan siltä että sulla on kuivat silmät ja siksi ne vuotaa herkästi. Itse kärsin kuivista silmistä ja jos unohdan laittaa aamulla tippoja, on silmät ihan vetiset jos vähänkin tuulee yms.:D
    Ja ihana tuo viiminen kuva teidän kodin nurkkauksesta. En malta odottaa sitä kämppäpostausta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näissä kuvissa on meidän uusin tulokas, eli Winston! :-) Roosa on ihan vaan pari kertaa näykkäissyt mua ja nekin on johtunut siitä, että oon ollut sen tiellä enkä oo tajunnut vaikka se on tökkinyt mua päällänsä ja kerran näykkäisi kun siivosin sen häkkiä, eikä se normaaliin tapaansa loikkinut häkistä evakkoon, vaan jäikin norkoilemaan häkin sisälle :-D Toissailtana se puraisi mua ekan kerran, kun meillä on Roosan ja Winstonin tutustuttaminen menossa ja jouduin menemään niiden väliin. Winston taas tekee vähän samaa, kuin vaikka koiranpennut, kun leikillään vähän yrittäää sormea järsiä. Mutta en voi muuta kuin suositella kanin hankkimista, jos siltä tuntuu! Tuut niin rakastumaan näihin :-)

      En muutes käytä! Voiskin kokeilla, jos ne vaikka auttaiskin :-) Ja kiitos! Mäkään en malta odottaa sitä, että tää kämppä on vihdoin sillä mallilla, että haluan julkaista kuvat täällä...

      Poista
  7. Moikka ! Voisitko tehdä postauksen teijän kaneista ja ihan siitä miten ootte suojannu kodin niiltä (sähköjohdot) :) ja missä pidätte niitten häkkiä. Ois kiva kuulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Joo ihan mielelläni voisin tehdä kanipostauksen :-) Me ollaan rakentamassa näille sellainen kaksikerroksinen puinen häkki, joka (toivottavasti...) näyttää enemmän lipastolta kuin häkiltä, joten sen jälkeen voisin tehdä!

      Poista
  8. Millon teet uudesta kodista postausta? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En uskalla sanoa enää mitään veikkauksia edes milloin sen teen, kun aina se vaan silti venyy :D mulla on nimittäin pöydän vaihto, telkun vaihto, sohvan vaihto, kanien häkin teko, yhden kasvin hankinta ja muutamia muita juttuja vielä mielessä ennen sitä postausta, mutta tuskin noita kaikkia kuotenkaan toteutan ennen sitä postausta... :D kovasti haluaisin jo näyttää tämän teille, mutta täytyy vielä hetki odotella!

      Poista
    2. No etsä kuitenkaa mitää sisustuslehden idyllii pysty luomaan ? Tai no yritä vaan mut eiköhän kaikki tiedä miten ihmiset asuu ja kuinka kliinisyys ja täydellinen siivottu asunto on useimmiten vaan kulissii ja lumetta. Teet nyt postauksen ja sitte myöhemmin uuden. Hohhoijjakkaa.

      Poista
    3. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    4. Oikeestaa sanon omal naamal, mun mielipidehän tää vaa on. :)
      Etköhän ymmärrä tuon pointin kämppäpostauksen teossa. Vaikka blogi on suo ittees varten,
      niin etköhän haluu miellyttää lukijoitakin. Ja nyt osa on ollut jo kesästä asti pettynyt kun ei oo kämppäpostausta tullut.
      Tuskin niitä kiinnostaa, et mikä telkkarimuutos on tulossa :D. Voit vaikka laittaa siitä telkkarista sitten myöhemmin kuvaa, eiks se ois hyvä ratkasu?
      Eli tosiaan postaus nyt ja myöhemmin uudelleen.

      Poista
    5. Siis mitä :-D Kuka nyt mistään sisustuslehdistä on puhunutkaan? Mä teen sen postauksen sitten, kun musta tuntuu, että haluan tehdä sen. En mä elä mitään kulissielämää, vaan tykkään sisustamisesta tosi paljon ja mulle koti ja sen sisustus on tosi tärkeää, joten sen takia olen tämän suhteen tarkempi. Mä kun haluan hoitaa asiat kunnolla silloin kun jotain itselle tärkeää olen tekemässä. Mulla pursuaa koko ajan pää uusista ideoista tänne, joten mun on mielettömän vaikeaa asettaa itselleni se raja, että ok hankin tämän jutun vielä ja sitten on tarpeeksi valmista, jotta voin julkaista kämppäpostauksen. Mä olen myös niin nirso ja tarkka sisustusjutuissa, joten sen takia mulla kestää paljon pidempään tämän julkaisusssa, kuin monilla muilla vastamuuttaneilla bloggaajilla.

      Tottakai haluan myös miellyttää lukijoitakin, mutta ei tämmönen juttu mun mielestä ole semmoinen, missä pitäisi kuunnella lukijoita, jotka tietenkin haluavat nähdä kaiken mahdollisimman äkkiä. Eikä varmasti joo lukijoita häiritsekkään tuo mun mielestä ruman näköinen telkkari tai mun mielestä huono ruokapöytä, mutta kun on kuitenkin kyse mun blogista, niin silloin sillä mun mielipiteellä on kuitenkin se painavampi sana. Kyllä se postaus on vielä tulossa, mutta vasta sitten, kun musta tuntuu siltä. Koti on kuitenkin aika henkilökohtainen paikka, joten sen jakaminen nettiin kaikkien ihmisten nähtäville vaatii vähän enemmän, kuin asupostauksen julkaiseminen.

      Toivottavasti ymmärsitte mun näkökulman tästä kommentista :)

      Poista
  9. Kuinka paljon teillä menee kuukaudessa suurinpiirtein kaneihin aikaa/rahaa?(:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No rahaa noihin kahteen menee kuukaudessa 15-20€, eli siihen kuuluu heinät ja tuoreruoka, eli porkkanat, kurkku, omena yms. Parin kuukauden välein pitää ostaa uusi pellettipussi ja Roosalla se maksaa muistaakseni jotain 10€:n luokkaa. Winstonilla on vielä tuo kasvattajan antama tuttu ruokapussi, joten ei olla vielä keretty sen ruokien hintoja katsella. Eli ei tosiaan kalliita elukoita ole pitää :-)

      Aikaahan näihin saa kulutettua niin paljon, kuin vain jaksaa! Samalla tavalla nämä täällä pyörii lattialla ja loikkaa sohvalle, kuin koirakin ja tarvitsee lähestulkoon samanverran huomiota ja aikaa. Eli ei tosiaan ole mitään häkkieläimiä, vaikka yleisesti niin varmaan ajatellaankin! Nyt kun Winston tuli meille, niin musta tuntuu, että en töiden ja näiden kanssa touhuamisen jälkeen ole muuta tehnytkään! :-D

      Poista
  10. hahaha mulla on IHAN sama juttu noiden silmien kanssa! aina ku meen ihan vaikka vaan lähikauppaan nii silmät vuotaa ku viimestä päivää :D muutenki jos on ees vähän kuiva sisäilma!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis niin ärsyttävää!!! :-D Ja aina jos on vähänki liikuttavaa, niin kyynelkanavat samantien auki, argh!

      Poista